۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۰۳۰۰۳
برای حضور در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام؛

۳۳۰۰ نفر از مردم استان سمنان به مرقد امام خمینی اعزام شدند

۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم استان سمنان و شیفتگان روح الله بعد از ظهر امروز و برای حضور در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با ۸۰ دستگاه اتوبوس به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعزام شدند.
اعزام زائران مرقد امام

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، کاروان‌های زیارتی عاشقان روح‌الله بعدازظهر امروز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در سراسر استان سمنان برای حضور در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با 80 دستگاه اتوبوس عازم مرقد امام خمینی(ره) شدند.

اسحاق موحدیان فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان سمنان در حاشیه این اعزام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حصرت امام خمینی که با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و باوجود گرمی هوا، روزه‌داران مانند ایام غیر ماه مبارک رمضان استقبالی کم‌نظیر برای حضور در آئین بزرگداشت ارتحال امام راحل در مرقد شریف ایشان داشتند.

وی اضافه کرد: این اعزام با توجه به شرایط خاص مناسبتی که دارد و برای نخستین بار با ماه مبارک رمضان هم‌زمان‌شده است؛ برنامه‌های این مراسم نیز از صبح به عصر منتقل‌شده و مردم با دهان روزه در این آئین حضور می‌یابند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام استان سمنان با اشاره به اینکه به‌واسطه ماه رمضان و محدودیت‌های این ماه فقط استان‌های هم‌جوار تهران و نیز مردم تهران بزرگ در این آئین حضور خواهند یافت خاطرنشان کرد: بااین‌وجود بیش از 250 هزار نفر با احتساب میهمانان خارجی آن در آئین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل حضور می‌یابند.

موحدیان با اشاره به گرمی هوا و سختی مسیر برای حاضران در این آئین بزرگداشت به استقبال پرشور مردم استان سمنان در آن اشاره و عنوان کرد: از استان ولایتمدار سمنان نیز با توجه به حضور گسترده آنان در انتخابات که بیش از 80 درصدی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند اضافه کرد: بر این اساس مردم استان سمنان با همه وجود بعدازاین حماسه بزرگ در این مراسم حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: باوجوداینکه سهمیه استان سمنان کمتر از سه هزار نفر برای اعزام به این مراسم بود؛ اما با توجه به استقبال مردمی بیش از 3300 نفر را ثبت‌نام کردیم و در حال اعزام آنان هستیم و این تعداد با استفاده از 80 دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروهای سبک به همراه عوامل در حال عزیمت به سمت بارگاه امام راحل‌اند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام استان سمنان با اشاره به اینکه زائران روح‌الله ساعت 17 به محل برگزاری این مراسم در مرقد امام (ره) رسیده و تا 18 در این مکان استقرار می‌یابند گفت: برنامه‌های این آئین نیز در ساعت 18 آغازشده و ساعت 19 نیز سخنرانی مقام معظم رهبری در این آئین آغاز می‌شود.

موحدیان اضافه کرد: بعد از مراسم نیز در محل‌های از قبل تعیین‌ شده برای نمازخانه و افطاری در نظر گرفته‌ شده و این افراد بعد از صرف افطار به سمت سمنان بازخواهند گشت.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی اورژانس، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهور در مسیرهای منتهی به مرقد مطهر برای امنیتی و سلامت زائران و حفظ نظم و انضباط و نیز هدایت اتوبوس‌ها، از این تلاش‌ها تقدیر کرد./۱۰۲/۹۷۷/ب۱

ارسال نظرات