۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۳۰۷۷
عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

امام خمینی در سیره سیاسی به دشمن شناسی توجه دارد

عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) صرفا چهره رحمانی نیست، گفت: در سیره امام(ره) می توان به این موضوع رسید که ایشان به دشمن شناسی توجه داشت و نسبت به ترفندها و توطئه های دشمن هوشیار بود.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواهری، عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست «شناخت ابعاد شخصیتی و اندیشه های امام خمینی(ره)» که شامگاه یکشنبه 14 خرداد در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حرم رضوی برگزار می شود، گفت: امام خمینی(ره) در واقع با مبانی قرآنی راه خودشان را پیدا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) صرفا چهره رحمانی نیست، افزود: در سیره امام(ره) می توان به این موضوع رسید که ایشان به دشمن شناسی توجه داشت و نسبت به ترفندها و توطئه های دشمن هوشیار بود.

وی با بیان اینکه وقتی سلمان رشدی به قرآن توهین کرد امام با دشمن شناسی که نسبت به ظهور اینگونه کینه توزی ها داشت فتوای تاریخی خودشان را صادر کردند، اظهار کرد: اگر چه تا به امروز بسیاری از جوانان برای رسیدن به این هدف شهید شده اند و موفق نشده اند اما این فتوا اثرات مثبت خودش را در افکار بین المللی دارد.

حجت الاسلام جواهری در ادامه با اشاره به سیره خانوادگی امام(ره)، گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تربیت فرزندان خود با مهربانی و الفت رفتار می کردند تا آموزه های دینی در وجود آنها نهادینه شود و در این امر نسبت به خانواده با انس رفتار می کردند.

عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های انسان کامل، تصریح کرد: چشم پوشی از محرمات الهی از دیگر ویژگی های انسان کامل است که امام خمینی(ره) به این امر توجه خاص داشتند.

وی با بیان اینکه سخت کوشی در مقابل همه سختی ها و گرفتاری ها از دیگر ویژگی های انسان کامل است، اظهار کرد: در واقع انسان کامل با خداوند پیمان دارد که از مظلوم حمایت کند و در برابر ظالم ایستادگی و مقاومت کند و یار و یاور مظلومان باشد.

حجت الاسلام جواهری در پایان به بیان جلوه های زندگی امام خمینی(ره) در سیره اجتماعی پرداخت و گفت: امام(ره) با محرومان و ضعیفان پیوند عمیقی برقرار کرده بودند و به همین دلیل  تأکید داشتند که مسؤولان هم باید درد کشیده باشند و درد محرومیت را چشیده باشند تا بتوانند به فکر این قشر باشند./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات