۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۱۳۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

ایمان معیار قبولی خدمات اجتماعی

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان خدمات اجتماعی را بدون پشتوانه ایمان فاقد ارزش توصیف کرد و گفت: جامعه اسلامی توبه‌کنندگان را با آغوش باز باید پذیرا باشد.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد آیه ۷۲ سوره انفال را از آیات تربیتی قرآن کریم توصیف کرد و اظهار داشت: در این آیه مبارکه به‌صراحت آمده است که در جامعه اسلامی نباید بین جهادگران و عافیت طلبان امت برخورد یکسانی وجود داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنایت و التفات رهبر معظم انقلاب به جوانان را از مصادیق این آیه شریفه دانست و عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره جوانان انقلابی را نسبت به مفرحان بی‌درد تمایز داده و این روحیه قرآنی را در مدیریت کشور تبلیغ فرموده‌اند.

وی ادامه داد: برای مثال رهبر معظم انقلاب در تبیین اهمیت انقلابی گری می‌فرمایند «یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیه‌ی انقلابی گری در مردم است؛ بخصوص در جوان‌ها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ی حماسه و انقلابی گری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیه‌ی انقلابی گری را باید حفظ کند. و مسئولان کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیه‌ی انقلابی گری تشویق کرد؛ این روحیه است که کشور را حفظ می‌کند، از کشور دفاع می‌کند؛ این روحیه است که در هنگام خطر به داد کشور می‌رسد. سه عامل اساسی اقتدار ملّی اینها است: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون، و حفظ روحیه‌ی انقلابی گری در همه بخصوص در جوان‌ها؛ اینها است که می‌تواند کشور را حفظ کند؛ آن‌وقت دشمن مأیوس خواهد شد.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که قرآن کریم دستور داده است جامعه اسلامی توبه‌کنندگان را با آغوش باز پذیرا باشد، ابراز داشت: از منظر امام صادق دوستداران توبه‌کنندگان از امت اسلام هستند.

وی افزود: امام راحل در کتاب اسرار صلاه خود حدیثی قدسی آورده‌اند که بسیار قابل تأمل است چنانکه در این حدیث آمده است «لو علم المدبرون عنی کیف انتظاری لهم و شوقی الی توبتهم لماتوا شوقاً الی و لتفرقت اوصالهم؛ اگر بندگان من، که به من پشت کرده‌اند، می‌دانستند که چقدر انتظار آنها را می‌کشم و مشتاق بازگشت آنان هستم از شوق می‌مردند و بند بند بدن آنها از هم جدا می‌شود.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم خدمات اجتماعی را بدون پشتوانه ایمان از منظر قرآن کریم فاقد ارزش توصیف کرد و گفت: ایمان مؤمن اگر پشتوانه خدمات اجتماعی نباشد خدمات ارزنده او در نزد خدا بی‌ارزش است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری شکست‌ناپذیری مؤمن را بر اساس آیه ۵۲ سوره توبه اساسی‌ترین ویژگی مؤمنان در جامعه اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) در خطبه ۲۲ نهج‌البلاغه چنین می‌فرمایند «مرد مسلمانی که به این دلیل کار پست و بی‌ارزشی را که لزوماً مخفی نمی‌ماند و روزی آشکار می‌شود رها می‌کند. با ترک کار پست اخلاقی جانش را از آلودگی به فساد اخلاق بازمی‌دارد، چراکه مرتکب خلاف، هرگاه، عمل زشتش، در میان مردم بازگو شود، موجب شرمساری و سرافکندگی و ملامت می‌گردد، بعلاوه سبب ترغیب و تشویق فرومایگان بی‌بند بار و ناآگاهان جامعه می‌شود، که کارهای مشابه آن را انجام می‌دهند، و موجب هتک حرمت و پرده‌دری می‌گردد.»/۸۳۷/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات