۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۳۲۰۳
حجت الاسلام مرادی:

خدمات حضرت خدیجه به اسلام برای مردم تبیین شود

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که حضرت خدیجه(س) سرمشقی برای انسان است، گفت: خداوند ایشان را قرار داده تا انسان بداند باید پول و ثروت را در مسیر صحیح خرج کند.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد،  حضرت خدیجه(س) را مدافع حقیقی اسلام و یاور پیامبر دانست و گفت: در جایی بسیاری از قریش به پیامبر حمله کردند و ایشان را سنگ زدند که حضرت حافظی جز علی بن ابی طالب(ع) نداشت، حضرت خدیجه هم یاور ایشان بود.

وی افزود: پس از آن این افراد به در خانه بزرگ بانوی اسلام رفتند تا حمله کنند، ایشان خطاب به آن جمع گفت آیا شرف ندارید که می خواهید یک زن را در برابر خانه او بزنید که یک نفر نماند و همه رفتند اما چه شد که بعد از پیامبر جامعه بی رحم و فاقد شرف شد که به دختر پیامبر حمله کردند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که حضرت خدیجه(س) سرمشقی برای انسان است، اظهار داشت: خداوند ایشان را قرار داده تا انسان بداند پول و ثروت را در مسیر صحیح باید خرج کند، هر کس به هر مقداری که دارد باید خرج کند.

وی ادامه داد: اگر انسان ببخشد اسیر مال دنیا نمی شود که به خاطر آن در برابر تمام شرافت انسانی خود بایستد، حضرت خدیجه(س) شخصیتی بسیار باایمان، با کمالات و استثنایی هستند و حتی کفن ایشان از آسمان و از سوی خداوند آمده است.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که حضرت خدیجه(س) در قبرستان معلی دفن شدند، ابراز داشت: خانه ایشان در کنار کعبه بود به گونه ای که سایه کعبه بر خانه آن ها می افتاد، حضرت علی(ع) هم در چنین خانه ای بزرگ شدند.

وی عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) در کودکی به خانه پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) آمد و در دامان این بزرگواران پرورش پیدا کردند، ما وظیفه داریم که نام و خدمات این بزرگ بانوی اسلام را برای مردم به خوبی تبیین کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات