۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۳۲۱۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

احیای امر به معروف در حفظ حیات معنوی جامعه اثرگذار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر ضرورت هزینه کردن برای احیای ارزش ها و مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: احیای این مهم در حفظ حیات معنوی جامعه نقش آفرین است.
حجت الاسلام خاکباز

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت ضرورت نهادینه سازی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان داشت: عمل به این فریضه واجب وظیفه ای همگانی است.

وی احیای معروف ها و بازداشتن دیگران از منکرات را موجب حفظ حیات معنوی جامعه دانست و افزود: در سایه تبیین این مهم اخلاق در جامعه ارتقاء می یابد و زشتی ها از بین می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه متولیان فرهنگی در این حوزه، خاطرنشان کرد: باید مشکلات فرهنگی را ریشه یابی و در جهت رفع آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: برای ریشه کنی مشکلات و هجمه های فرهنگی باید هزینه های فرهنگی صورت گیرد و این هزینه ها همراه با فکر باشد.

حجت الاسلام خاکباز با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: مبلغان در فعالیت تبلیغی خود باید احیای این فریضه واجب الهی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ابتدا خانواده باید در راستای تبیین فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد، افزود: این فرهنگ در ادامه باید در جامعه نهادینه شود تا جلوی ضربه های حاصل از هجمه های فرهنگی گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اثرگذاری فعالیت تبلیغی مبلغان و نقش گفتمان ها در آگاه سازی مردم، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی ما باید احکام و دستورات دین را به زبانی رسا و شیرین به مخاطب ارائه دهند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از آیات و مفاهیم قرآنی از سوی مبلغ در زمان سخنرانی خود، بیان داشت: استفاده از آیات و روایات نقش بسزایی در آگاه سازی مخاطب دارد و بهترین راه تبیین ارزش ها است./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات