۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۰۳۵۵۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

پرداخت دیون بر انجام فرائض یومیه ارجحیت دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرداخت دیون واجب تر از انجام فرائض یومیه است، گفت: اگر حق کسی بر عهده انسان باشد باید نسبت به ادای آن اقدام کند.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ذکر صلوات انسان را تزکیه و اعمال انسان را رشد می دهد، گفت: کثرت در فرستادن صلوات سبب استجابت دعا و قبولی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین توفیقی که انسان می تواند در زندگی خود کسب کند، توفیق بندگی خداوند است، افزود: بندگی خدا با دل بریدن از دنیا و حرکت در مسیر استفاده از فرصت های دنیا برای آخرت و کسب پاداش های الهی به دست می آید.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه داشتن و نداشتن اموال دنیوی موجب رنج و زحمت انسان می شود، گفت: باید از فرصت های دنیا برای کسب توشه آخرت استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: انسان سالیان سال با رنج و زحمت در دنیا، خانه، ماشین، پول و غیره را جمع آوری می کند و در نهایت هم با دستان خالی راهی خانه ابدی خواهد شد.

وی افزود: درجه ای که انسان در آخرت به دست می آورد از بین رفتنی نیست و پایین نمی آید بلکه امکان وصول به درجات بالاتر نیز وجود دارد بر خلاف درجات دنیوی که هر لحظه امکان سقوط به درجات پایین تر وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که از دنیا دل کنده باشد و تمام سرمایه های خود را برای آخرت خرج کرده باشد هر لحظه مشتاق رفتن به آخرت است و از مرگ هراسی ندارد.

وی با بیان اینکه انجام فرائض، پرداخت دیون، ادای حق الناس و حق الله باید در این دنیا انجام بگیرد و اگر حق کسی بر عهده انسان باشد باید نسبت به ادای آن اقدام کند، یادآور شد: پرداخت دیون واجب تر از انجام فرائض یومیه است و زمانی که وقت برای خواندن نماز وسیع است واجب است بدهی زودتر پرداخت شود و خواندن نماز واجب به تاخیر بیفتد و باید دقت کرد که حق الناس فقط در این دنیا قابل جبران است و بعد از مرگ به دلیل اینکه دست انسان خالی است نمی تواند حق الناس را پرداخت کند پس بر همین اساس حق الناس را باید در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات