۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۰۳۵۷۷
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطرح کرد؛

بی توجهی به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین کار خاصی انجام نداده‌ایم و اقدامات روزمره را تحول بنیادین می‌دانیم.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست بررسی آثار تربیتی سند 2030 اظهار کرد: هم اکنون یک سوال مطرح است که آیا زمانی که تروریست‌ها امروز وارد مجلس شورای اسلامی شدند اگر موفق می‌شدند تا به صحن علنی وارد شوند، از نماینده‌ها می‌پرسیدند که چه کسی اصولگرا و چه کسی اصلاح طلب است؟ باید بدانیم که مردم ایران یک دشمن واحد دارند و خودمان نباید برای خود دشمن تراشی کنیم.

وی افزود: بعد از صحبت‌های رهبر انقلاب درباره سند 2030 ادامه این موضوع به نفع کشور نیست و دیگر نباید وارد این مباحث شویم. رهبر انقلاب فرمودند که اساس این کار را درست نمی‌دانیم و این سند بر روی سبک زندگی و الگوی زندگی ما اثر می‌گذارد چرا که معتقدیم باید الگوی زندگی ایرانی و اسلامی داشته باشیم، پس از این سخنان باید کاملا سند را ببندیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: برخی افراد ناجوانمردانه به آموزش و پرورش تهمت زدند اما هم اکنون زمان اثبات نیست چرا که کسی گوش نمی‌دهد.

محمدیان در خصوص حذف ماجرای شهید فهمیده از کتابهای درسی، بیان کرد: شهید فهمیده از ‌کتاب‌های درسی حذف نشده است و اصل ماجرا این بود که در درس سوم یکی از کتابهای پایه ششم زندگانی امام حسین(ع) آمده است و در مقدمه آن به حضرت قاسم اشاره شده است.

وی ادامه داد: در درس یازدهم به مسئله نوروز پرداخته‌ایم و هدف این است که نوروز را با نگاه اسلامی زنده نگه داریم که بازدید و صله رحم از مصادیق آن است سپس به موضوع مسافرت و نماز مسافر اشاره کرده‌ایم و در همان جا به سفرهای راهیان نور نیز مطرح شده است که در جریان آن به ماجرای شهید فهمیده که نوجوانی شهید است پرداخته‌ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: منتقدان می‌گفتند که مفاهیم ایثار و شهادت را از کتاب‌های درسی ریشه‌کن کرده‌اند اما وقتی دیدند این‌گونه نیست مطرح کردند که زندگی شهید فهمیده حذف شده است اما باید بگوییم که نه شهید فهمیده و نه مفاهیم ایثار و شهادت حذف و تضعیف نشده‌اند.

محمدیان افزود: ممکن است که بگویند چرا این کار را کرده و درس شهید فهمیده را جابه‌جا کرده‌ایم که در پاسخ باید بگویم راست می‌گویند و ما اصلا تصور نمی‌کردیم که این جابجایی‌ها می‌تواند به ما ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: در کتاب مطالعات اجتماعی به تشکل‌های دانش‌آموزشی اشاره کرده‌ایم و شهید فهمیده را به پایه هفتم آورده‌ایم که این شهید به لحاظ سنی نیز با دانش‌آموزان این پایه همخوانی دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در 4 سال اخیر در کتابهای درسی جدیدالتألیف شهیدان باکری، زین‌الدین، همت و خرازی معرفی کرده‌ایم اما برخی افراد تلاش می‌کنند اعتبار آموزش و پرورش را شکسته و اقتدار این دستگاه را دستمایه بازی‌های سیاسی کنند.

محمدیان بیان کرد: در چنین شرایطی هیچ فردی به آموزش و پرورش اعتماد نمی‌کند درحالی که این وزارتخانه باید هویت ایرانی، اسلامی و امنیت ملی را تقویت کند.

وی تأکید کرد: سند 2030 را در‌ آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابلاغ و اجرا نکرده‌ایم و خود را موظف به اجرای سند تحول بنیادین می‌دانیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: معتقدم که برای سند تحول بنیادین آنچنان که باید کاری انجام نداده‌ایم و فعالیت‌های خود را به اسم سند تحول تمام کرده‌ایم، هم اکنون سه خطر تحریف، تضعیف و تحمیل، سند تحول بنیادین را تهدید می‌کند و نباید از آنها غافل باشیم./۸۰۷/ ۱۰۲/ص

ارسال نظرات