۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۳۶۴۶
استاد حوزه علمیه خواهران:

اگر قرآن نبود، باب معرفت الله تا ابد بسته می شد

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه انس با قرآن یکی از شاخصه های زندگی مؤمنانه است، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند که اگر قرآن نبود، باب معرفت الله تا ابد بسته می شد.
انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رییس میرزایی، استاد حوزه علمیه خواهران در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم درمان هر دردی است، گفت: هر کدام از آیات قرآن نوری هستند که تاریکی و ظلمات درون انسان را برطرف کرده و فرد را نورانی می کند.

وی افزود: در روایات آمده که مؤمن حداقل باید روزی پنجاه آیه از آیات قرآن کریم را تلاوت کند و توصیه شده که تدبر در معانی و تفسیر آیات برای انسان در زندگی روزمره و آزمایش های الهی بسیار راهگشا است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مؤمن به تلاوت سوره هایی مانند سوره حدید، سوره حشر، سوره صف، سوره تغاین و سوره جمعه توصیه شده است.

خانم رییس میرزایی ادامه داد: اگر کسی نتوانست این پنج سوره را با هم تلاوت کند باید حداقل به تلاوت سوره حشر بپردازد و بهتر است که مؤمن ثواب این تلاوت ها را به اهل بیت(ع) و رسول گرامی اسلام هدیه کند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن یکی از شاخصه های زندگی مؤمنانه است، افزود: امام خمینی(ره) می فرمایند« اگر قرآن نبود، باب معرفت الله تا ابد بسته می شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه قرآن برای جان و روح مؤمن مانند آب حیات است، گفت: انسان باید این آب حیات را بنوشد تا شاداب و شکوفا شده و بتواند به سعادت ابدی دست یابد.

خانم رییس میرزایی ادامه داد: انسان با انس با قرآن خود به نمادی از اسماءالله تبدیل می شود؛ زیرا قرآن نماد اسماء الله است و با انس دائمی با قرآن این اسماء الله در وجود انسان رسوخ کرده و موجب هدایت او می شود.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن نه تنها خود با قرآن مأنوس است بلکه اهل بیت خود را نیز به انس با قرآن دعوت می کند، افزود: یکی از مهم ترین اصول تربیتی فرزند تعلیم قرآن به اوست و مؤمن در هنگامی که صاحب یک دختر می شود سوره نور را باید به دختر تعلیم دهد و آموزش قرآن به فرزند از حقوق فرزند بر ذمه والدین است.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: انس با قرآن فرزند ما را از وسوسه های شیطان و فریب خناس در امان نگه می دارد و باید فرزندان خود را با این آب حیات آشنا کرده و موجب الفت آنها با قرآن شویم./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات