۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۳۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

وحدت نیاز ضروری امت اسلامی است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی، گفت: راه مقابله با گروه های تروریستی تکفیری حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی است.
مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه پیوسته بودن امنیت نقاط عالم به یکدیگر، یک واقعیت است، بیان داشت: گروه های تکفیری امنیت را برای هیچ کسی نمی خواهند.

وی با بیان اینکه بازسازی مفهومی، دامنه ای و عملیاتی وحدت اسلامی به تأمین امنیت امت می رسد، افزود: اراده ملت ایران اسلامی بزرگتر از آن است که این حوادث خللی در آن وارد سازند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با محکوم کردن حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل، عنوان کرد: ایجاد و گسترش ناامنی، رعب و وحشت در جوامع اسلامی و غیر اسلامی اولویت و رویکرد گروه های تروریستی و داعشی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای امنیت مسلمانان جایگاه محوری و اغماض ناپذیری را در نظر گرفته است، اظهار داشت: با توجه به این تعالیم قرآنی می توان گفت که شعار امنیت برای همه عالم شعاری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: عمق این نوع نگاه زمانی درک خواهد شد که پیوستگی امنیت نقاط عالم به یکدیگر به عنوان یک واقعیت مورد توجه قرار گرفته شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه زمانی که امنیت در نقطه ای مورد خطر قرار گیرد، به دیگر نقاط نیز سرایت می کند، بیان داشت: استکبار بداند که ناامنی مقوله ای سرایت پذیر بوده و گریبان کشورهای آنان را نیز خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت های استکباری راه دستیابی به منافع خود را در تضعیف امنیت در جوامع اسلامی می دانند، خاطرنشان کرد: گروه های تکفری امنیت را برای مسلمانان و غیر مسلمانان نمی خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه هم اکنون شاهد هستیم که در جای جای امت اسلامی گروه های تکفیری در صدد برهم زدن امنیت هستند، ادامه داد: وحدت اسلامی نیاز ضروری امت اسلامی است.  

وی اظهار داشت: وحدت اسلامی ظرفیت و قابلیت آن را دارد که در صورت فعال شدن از حیث نظری و عملیاتی، راهی برای کنترل اوضاعی که امروز امت با آن مواجه است، باشد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات