۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۸۶۷
امروز صورت گرفت؛

دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز دیدار و گفت وگو کرد.
آل هاشم، جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس باید با تمام زوایای آن حفظ و در میان نسل جدید معرفی شود.

وی با بیان اینکه دشمن از فرهنگ شهادت و ایثار در ایران ناراحت است و تلاش دارد این فرهنگ را از جامعه اسلامی برچیند، گفت: باید این فرهنگ با نشر آثار رزمندگان اسلام چون وصایا و خاطرات شهیدان و چاپ و تکثیر آنها در جامعه ترویج و تحکیم پیدا کند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر آشنایی نسل جوان با این فرهنگ، ابراز داشت: دشمن از شهید و شهادت هراسان است، از این رو امروز تمام توان خود را برای از میان بردن این فرهنگ به کار برده است که در این میان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اهمیت ویژه و وظیفه مضاعفی دارد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی سخت دشمن و برنامه نفوذ برای تضعیف اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان جامعه، خاطرنشان کرد: جهت مقابله با این جنگ نرم همه باید با تمام توان وارد صحنه شوند، حفظ آثار شهیدان و دفاع مقدس از جمله این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امنیت پایدار امروز کشور را مدیون شهیدان هستیم، گفت: حفظ و یاد خاطره شهدا کمترین وظیفه ما است، امروز باید ما تمام تلاش خود را برای تداوم اندیشه و آرمان شهداء به کار گیرم و اجازه ندهیم ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود.

عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت همراهتان در استان و حل مشکلات خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر ملت بتواند یادگارهای جنگ را زنده نگه دارد ذلیل‌شدنی نیست و دوست و دشمن نظاره‌گر ما هستند تا ببینند تا چه اندازه به این موضوعات اهمیت قائل هستیم.

جعفری جنگ تحمیلی را گنجینه‌ای تمام نشدنی برای تمام ایام و دوران‌ها عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌های روزافزون کشور از برکات جنگ تحمیلی است و تأثیرات این رویداد در علم پزشکی، هنر، روحیه شهادت‌طلبی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی برای کسی پوشیده نیست و سعی ما حفظ این آثار و ارزش‌ها است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات