۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۳۸۹۶
دردیدار تولیت آستان مقدس حضرت معصومه؛

رسالت اصلی جهاد دانشگاهی و اهداف تأسیس آن تبیین شد

سرپرست جهاد دانشگاهی قم با اشاره به رسالت های جهاد دانشگاهی و اهداف تأسیس این نهاد گفت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی تحقق انقلاب فرهنگی دانش بنیان در عرصه اقتصاد و صنعت کشور است.
جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حیدری امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در راستای تحقق انقلاب فرهنگی برای ایجاد واسطه‌ای میان اقتصاد، تجارت، صنعت و علم تشکیل شده است، گفت: این نهاد همه ساله گام های ارزنده ای را در عرصه علمی برداشته و خدمات شایسته ای را در عرصه های علمی و فرهنگی به نظام اسلامی ارائه می کند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به جهاد دانشگاهی نگاهی ویژه دارند، افزود: نیروهای این مجموعه تاکنون با استفاده از رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب به شیوه مطلوبی وظایف خود را دنبال کرده‌اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به عرصه‌های پزشکی سوق داده شده است، تصریح کرد: دانش فنی ناباروری در ایران وجود نداشت به همین علت مردم مجبور بودند با هزینه‌های سنگین به خارج کشور سفر کنند اما با فعالیت علمی جهاد دانشگاهی این مشکل رفع شده است.

حیدری از فعالیت ۱۰۷ مرکز ناباروری در سطح کشور خبر داد، گفت: این دستاورد نشان از خود اتکایی نیروهای جوان و انقلابی جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده‌ای در مورد گیاهان دارویی از سوی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، اظهار کرد: هیچ گیاه دارویی باقی نمانده که خواص آن را شناسایی نکرده باشیم؛ الکتروفیلترهایی را تولید کرده ایم که در حال حاضر به کشورهای مختلف صادر می شود.

حیدری با تاکید بر اینکه استان قم پایتخت فرهنگی جهان شیعه است، یادآور شد: اگر فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی را با نگاه فرهنگی دنبال کنیم می‌توانیم به تربیت نیروهای متخصص فرهنگی و طرح‌های جدید در راستای اجرای آموزه‌های فرهنگی اسلام برسیم.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی به دبنال نهایدنه کردن اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد دانش بنیان است و سعی دارد این هدف را با اتکا به فرهنگ و آموزه های اسلامی دنبال کرده و به آن جامه عمل بپوشاند و در این عرصه سعی کرده با توجه به نیازهای مردم در هر منطقه فعالیت های علمی خود را آغاز کرده و با انجام تحقیقات علمی بخشی از نیازهای مردم مناطق مختلف را رفع کرده و به آن پاسخگویی مناسبی داشته باشد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات