۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۰۳۹۲۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نخوردن مال حرام نقطه اتصال به روح ماه رمضان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخوردن مال حرام نقطه اتصال به روح ماه مبارک رمضان است، گفت: کرامت، عظمت، شرافت و فضیلت شامل روح ماه مبارک رمضان یعنی وجود مقدس پروردگار است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد امیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سه مساله در کتاب خدا مطرح است.

وی افزود: قرآن کریم درباره دو مساله آن می‌فرماید: کسی آن دو مساله را نمی‌فهمد مگر آنانی که خداوند انتخابشان کرده باشد؛ اما مساله دیگر را همه انسان‌ها می‌توانند بفهمند و درباره آن سخن بگویند و آن مربوط به حقایق ملکی موجوداتی است که انسان با حواس پنجگانه می‌تواند آن را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دو مساله دیگر، بیان داشت: حواس پنجگانه انسان هرگز نمی‌تواند آن دو حقیقت دیگر را درک کند و هیچ مخلوقی را خداوند خلق نکرده که از این دو حقیقت وجودی محروم باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم وجود روحیه شعور در کل موجودات یکی از آن دو حقیقت است که علم انسان‌ها تا به امروز نتوانسته این مهم را درک کند و اگر کسی آن را انکار کند بیانگر جهل و نادانی گوینده است.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: همه موجودات در عالم هستی تسبیح خداوند را به جای می‌آورند که این مساله بیانگر دو امر مهم است نخست آن که همه موجودات دارای درک و شعور بوده و دیگر این که از نعمت نطق برخوردار هستند و انسان نه از شعور و نه از نطق آنان هیچ اطلاعی ندارد.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: بشری که فاقد درک برخی از حقایق است چگونه می‌تواند مدعی فهم شود و با تکبر بر روی زمین راه رفته و به کشتار مردم بی گناه اقدام کند.

استاد اخلاق گفت: ماه مبارک رمضان یکی از موجودات عالم هستی و دارای شعور و نطق است. جسم ماه مبارک رمضان مربوط به زمان آن و روح این ماه شامل کرامت، عظمت، شرافت و فضیلت یعنی خود پروردگار متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: نخوردن مال حرام نقطه اتصال به روح ماه مبارک رمضان و پرهیز از سخنان بیهوده و عدم اطاعت از شهوت موجب بخشوده شدن گناهان انسان در این ماه عظیم می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات