۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۳۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

تفرقه افکنی نقشه همیشگی استکبار است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مستکبران همیشه ترس دارند که حکومت آن ها از بین برود و کسی آن ها را از تخت ستمگری پایین بکشد؛ همیشه نقشه استکبار بر روی زمین ایجاد اختلاف و تفرقه بوده است.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی پنجشنبه شب در سیزدهمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم اظهار داشت: از دیگر آیات نورانی کلام الله مجید که بر وجود حضرت حجت(عج) دلالت می کند، آیه 5 سوره مبارکه قصص است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ترجمه این آیه، گفت: آیه می فرماید ما منت گذاردیم بر کسانی که مستضعف و مظلوم واقع شدند بر روی زمین، آن ها را امامان و وارث زمین قرار می دهیم؛ این آیه به ظهور امام زمان(عج) اشاره دارد و گویای این مطلب است که زمین در اختیار پیروان حضرت قرار می گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: رسول خدا(ص) هر گاه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را می دیدند، می گریستند و می فرمودند که شما بعد از من مستضعف هستید؛ از امام صادق(ع) پرسیدند مستضعف به چه معناست؟ ایشان آیه 5 سوره قصص را قرائت فرمودند و به امامت دو سبط پیامبر اکرم(ص) تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند، به زودی دنیا پس از سرکشی و چموشی هایش با ما مهربان خواهد شد؛ دنیا مانند ماده شتر خشن و بدخویی است که وقتی فرزند خود را می بیند، او را نوازش می کند؛ این سنت الهی است که منت می گذارد بر مردم و روزی حکومت جهانی را بر مستضعفان خواهد داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعدد به مستضعفان و ستم دیدگان امید می دهد که روزی جهان به دست مستضعفان خواهد افتاد و آن ها وارثان زمین خواهند بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: یکی از کارهایی که فرعون در زمین انجام داد، میان مردم اختلاف انداخت و دو دستگی ایجاد کرد تا نتوانند با هم متحد شوند و علیه او کاری کنند؛ همیشه نقشه استکبار بر روی زمین ایجاد اختلاف و تفرقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: مستکبران همیشه ترس دارند که بالاخره حکومت آن ها از بین خواهد رفت و کسی آن ها را از تخت ستمگری پایین خواهد آورد؛ فرعون از مفسدین روی زمین بود که کودکان امت خود را می کشت و زنان را مورد آزار و اذیت قرار می داد.

وی خاطرنشان کرد: سنت الهی این است که روزی این جهان به دست مصلح واقعی و خلیفه الهی قرار خواهد گرفت که انتقام خون همه مظلومان عالم را از ستمگران می گیرد؛ مردم حدود 300 سال از فرعون ظلم دیدند و مردم به درگاه الهی تضرع جستند و خدای متعال 170 سال زودتر حضرت موسی(ع) را مبعوث کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما باید به حضرت حجت(عج) نزدیک شویم چرا که ایشان هم به یاد شیعیان هستند و برای ما دعا می کنند؛ مهم این است که ما هم با امام زمان(عج) بتوانیم ارتباطی داشته باشیم؛ ما از علمای سابق فاصله زیادی گرفته ایم، چرا که آن ها با حضرت حجت(عج) دیدار داشتند./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات