۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۴۱۴۱
با قرائت پیام آیت الله علوی گرگانی؛

همایش «عمری با قرآن» در تهران برگزار شد

شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با قرائت پیام آیت الله علوی گرگانی به کار خود پایان داد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شانزدهمین همایش «عمری با قرآن» شامگاه جمعه ۱۹ خرداد با حضور آیت‌الله قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از فعالان و اساتید قرآنی کشور در تالار ایوان شمس برگزار شد.

باید تمام ابعاد جامعه قرآنی شود

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری طی سخنانی با بیان اینکه باید برای قرآنی کردن جامعه عزمی راسخ داشته باشیم، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای به ثمر نشاندن فرهنگ قرآنی در جامعه، همه افسران جنگ نرم، آتش به اختیارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، عنوان کرد: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی قرآنی بسیاری همانند مسابقات سراج، تسنیم و جلسات آموزش قرآن در استان تهران برگزار شد، نوع استقبال زیاد مردم از جلسات آموزش قرآن سبب شد تا در سال گذشته با رشد 95 درصدی مخاطب رو به رو شویم.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور با بیان اینکه اجرای جلسات مفاهیمی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه و استقبال مردم از این بخش، در سال جاری علاوه بر گسترش جلسات مفاهیم قرآن به دو موضوع مهم قرآنی خواهیم پرداخت.

وی در این باره اضافه کرد: موضوع قناعت و احترام به پدر و مادر دو مسأله مهمی است که به صورت محوری به ابعاد مختلف آن در سال جاری خواهیم پرداخت.

در ادامه این مراسم پیام آیت الله علوی گرگانی به این شرح قرائت شد: همانطوری که قرآن کریم نسخه حیات بخش بشریت است باید با این دید به آن نگریست، تجلیل از بزرگانی که در عرصه قرآن مجید تلاش‌های فراوانی نموده‌اند یکی از مصادیق اعتلای کلام حق خواهد بود.

و اما این موضوعاتی که توسط فرهنگسرای قرآن شهرداری مدنظر گرفته شده است، از داوری‌های متصور در تلاوت و امثال آن، آموزش قرآن و نگاه به قرآن از ناحیه هنر بسیار موضوعات لازم و ضروری و زیبا است ولی لازم است مهم‌ترین موضوع تدبر در قرآن قرار گیرد و هیچ‌گاه فکر نکنید کار موازی است؛ زیرا قرآن طبق روایات هفتاد بطن دارد و مصداق موازی‌کاری نخواهد بود.

و از آنجا که قرآن معجزه خالده رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است باید در ظرافت های قرآن بیشتر تعمق کرد تا نسل جوان شیفته قرآن و معارف عالیه آن کتاب عزیز در کنار تمسک به معارف اهل بیت (علیهم صلوات‌الله) در قرآن بیندیشند و چراغ راه هدایت آنان گردد.

دوری از قرآن ایجاد آسیب می کند

در قسمت دیگری از این مراسم، محمود صلاحی با اشاره به اینکه همه نهادها سازمان و ارگان ها باید روی قرآن کار کنند، خاطر نشان کرد: همه اشکالاتی که گریبانگیرمان شده از مال اندوزی برخی تا عدم صداقت و توجه به فرمایشات رهبری به خاطر دوری از قرآن است. هر جا از قرآن دور شدیم ضرر کرده ایم. ما افتخار می کنیم در این چند وقت توجه خوبی به قرآن داشتیم و توانستیم برخی برنامه ها را به درستی به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم هر برنامه شهرداری را بر پایه یک آیه از قرآن تنظیم کنیم گفت: امیدواریم با برنامه های مختلفی که طراحی و اجرایی می‌شود شاهد توسعه امور قرآنی در کلانشهر تهران باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از اساتید و چهره‌های برتر قرآنی در این همایش از جمله سیدمهدی حسین‌زاده، محسن بادپا، مجید زکی‌لو، علی‌اکبر ملکشاهی، نسرین نافذکلام و حسین محجوب تقدیر شد. همچنین سعید پرویزی قاری بین‌المللی کشورمان نیز تجلیل شد./۸۵۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات