۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۰۴۱۴۳
استاد حوزه علمیه:

انفاق نوعی معامله و تجارت با خداست

استاد حوزه علمیه از انفاق به عنوان یکی از ویژگی های برجسته امام حسن مجتبی(ع) نام برد و گفت: انفاق نوعی معامله و تجارت با خدا است.
انفاق

حجت الاسلام سیدعلی مهدوی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: آن امام بزرگوار فضایل بسیاری داشتند و از زمان کودکی این فضایل و ویژگی ها، شخصیت برجسته ای از ایشان ساخته بود.

وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته امام مجتبی(ع) انفاق آن حضرت است به گونه ای که سه مرتبه اموال خود را با خدا نصف کردند و اگر مثلاً دو جفت کفش داشتند یکی را در راه خدا به فقرا بخشیدند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این انفاق امام حسن(ع) درس خوبی است تا در این ماه مبارک رمضان که حتی ثواب خواندن یک آیه قرآن برابر با ختم تمام قرآن است؛ به فکر فقرا و مستضعفان باشیم و بدانیم خدا می بیند و پیمانه اعمال ما را پر می کند.

وی اضافه کرد: آن امام بزرگوار آنقدر کریم و بخشنده بودند که یکبار کنیزی یک گل به ایشان هدیه کرد و آن حضرت، کنیز را در راه خدا آزاد کرد و اگر این موضوع برای ما یک تابلوی جهت نما باشد می توانیم در مسیر انفاق پیش برویم و به خصوص در این ماه مبارک توجه به ایتام و فقرا و افطاری دادن به فقرا را در برنامه هایمان قرار دهیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به آیات و روایات پیرامون موضوع انفاق خاطرنشان کرد: کسانی که از اموال خود انفاق می کنند مانند کسی است که دانه ای می کارد که هفت خوشه از آن بیرون می آید و هر خوشه نیز تبدیل به صد دانه می شود و به عبارتی آن انفاق 700 برابر می شود و خداوند متعال خیلی بیش از اینها به خاطر انفاق به انسان عنایت می کند.

وی تأکید کرد: همانطور که امام صادق(ع) فرمودند، اولین چیزی که پیرامون حقیقت بندگی خدا وجود دارد این است که انسان مالش را از خود نداند و در این صورت است که آنجایی که خدا راضی است انفاق می کند و از انفاق کردن ناراحت نمی شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: فردی که انفاق می کند در واقع با خداوند وارد معامله شده است و خداوند نعمت های فراوانی به او عطا می کند که به عنوان مثال می توان به دور کردن مرگ بد، دور کردن فقر، طولانی کردن عمر و نزول رحمت و برکت اشاره کرد.

وی ابراز کرد: انسانی که با خدا معامله و تجارت می کند برکات زیادی مانند آسانی حساب، محو گناهان، افزایش دوستان و قرار گرفتن محبتش در  دل دیگران از خداوند دریافت می کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان به انفاق عادت کند آسان از این دنیا دل می کند و وابستگی به مال دنیا ندارد و اگر این انفاق در ماه مبارک رمضان و در شب های قدر اتفاق بیفتد بسیار نیکو و پسندیده است./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات