۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۰۴۳۲۱
حجت الاسلام ماندگاری:

فقدان حسن خلق منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی است

استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه حسن خلق حَسنی باید سرلوحه زوجین جوان باشد، گفت: فقدان حسن خلق منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی است.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) تهرانپارس برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) بهترین الگو برای همگان به شمار می‌رود.

وی حسن خلق را از خصوصیات برجسته امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد و گفت: ایشان در مقابل جسارت‌ها و توهین‌های مردم رفتاری کریمانه داشتند. خداوند می‌فرماید: اگر کسی بدی را به خوبی پاسخ ندهد مزه رضایت الهی را نخواهد چشید؛ انسان اگر رضایت الهی را درک کند هرگز دست از حسن خلق برنخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حال حاضر منشأ اختلافات خانوادگی فقدان حسن خلق است، زیرا زوجین به جای آن که در حق یکدیگر خوبی کنند مدام در حالی تلافی کردن بدی طرف مقابل هستند؛ کسب رضایت الهی همه تلخی‌ها را در کام انسان شیرین می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه عالم محضر خداست پس انسان نباید در محضر او گناه انجام دهد، ابراز داشت: خداوند حاضر و ناظر بر اعمال انسان‌ها است، بنابراین از بدی کردن به دیگران باید به جد پرهیز کرد.

وی حلم را از دیگر صفات ارزشمند امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد و گفت: امام در برابر سختی‌ها، سرزنش‌ها و مشقت‌هایی که مسلمانان در حق حضرت روا می‌داشتند صبر پیشه می‌کردند، خداوند به انسان صبور بی حساب اجر و پاداش عنایت می‌کند.

استاد حوزه علمیه درباره سخاوت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) بسیار کریم و سخاوتمند بودند هیچ نیازمندی دست خالی از درب خانه ایشان گذر نکرد؛ قرب الهی از آن کسانی است که اهل صدقه دادن باشند./813/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات