۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۰۴۵۵۳
امام جمعه بهشهر:

بخشش و انفاق راه رسیدن به رستگاری است

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که اگر امت اسلامی در مسیر سیره اهل بیت(ع) گام بردارند به حتم یک نفر فقیر نیز در جامعه اسلامی نخواهد ماند، گفت: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و تندستگی در جامعه اسلامی نهادینه شدن فرهنگ دستگیری از ایتام و نیازمندان است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حجت الاسلام سيد عربعلي جباري، امام جمعه بهشهر امروز در همایش دست های مهربانی در این شهرستان، کمک به محرومان را یکی از مهم ترین شاخصه های جامعه اسلامی برشمرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه به یک فرهنگ فراگیر در جامعه تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که انسان مؤمن باید همه عمر خود را در مسیر خیر و خیرخواهی خلاصه کند، افزود: خیر و خدمت به دیگران مایه سعادت و تعالی انسان خواهد بود.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که اگر یک انسان از آلام فردی در جامعه بکاهد اجر و پاداش بسیاری در دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد، تصریح کرد: هیچ چیز در این دنیا با ارزش تر از این نیست که با کمک به دیگران زمینه خوشحالی  او را فراهم کنیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که در ماه مبارک رمضان همه بسترها برای تقویت و گسترش فرهنگ کمک به محرومان و نیازمندان جامعه فراهم است، خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران باید با بهره گیری از ظرفیت معنوی این ماه پر فیض در جهت آلام جامعه گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که احیای سنت های الهی و تقویت آن در جامعه امروز یک مسأله مهم است، تصریح کرد: تقویت انقاق و همبستگی های اجتماعی در جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان دستاوردهای بسیار خوبی در پی خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) در مردم داری و کمک به محرومان همواره پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امام علی(ع) در دستگیری از ایتام و نیازمندان از همه ظرفیت ها استفاده می کردند، گفت: آن امام همام در نیمه های شب بدون این که کسی متوجه شود از نیازمندان و محرومان جامعه دستگیری می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر امت اسلامی در مسیر سیره اهل بیت(ع) گام بردارند به حتم یک نفر فقیر نیز در جامعه اسلامی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و تندستگی در جامعه اسلامی نهادینه شدن فرهنگ دستگیری از ایتام و نیازمندان است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که انسان مؤمن نباید از حال همنوع خود بی خبر باشد، گفت: انسانی که شب را با آرامش بر بالین بگذارد و خبر نداشته باشد همسایه و همنوع او از شدت فقر و تنگدستی گرسنه مانده است به حتم مسلمان نخواهد بود.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نسبت به همنوع خود بی تفاوت باشیم، ادامه داد: همه لحظه های معنوی ما در ماه مبارک رمضان باید آمیخته با فرهنگ نوع دوستی و کمک محرومان باشد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که در خصوص کمک به محرومان و نیازمندان در آیات و روایات الهی بسیار مورد سفارش قرار گرفته است، گفت: هر کار نیک و خیری در آخرت دارای پاداش است و چند برابر آن در دنیا و آخرت نصیب حال خیر می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش کنیم با کمک به دیگران راه سعادت و رستگاری را برای خود در دنیا و آخرت هموار کنیم، افزود: انسان با کمک به دیگران و بخشش و انفاق در راه خدا در واقع زندگی خود را بیمه کرده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که انفاق و دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه عاقبت بخیری را برای انسان به ارمغان خواهد آورد، تصریح کرد: باید در ماه مبارک رمضان به تناسب وسع مالی خود به نیازمندان جامعه کمک کنیم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که کسانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند نباید نسبت به محرومان و نیازمندان جامعه بی تفاوت باشند، تصریح کرد: کمک به قشر آسیب پذیر جامعه به حتم از بسیاری از آسیب ها و معضلات بعدی نیز جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که فقر پایه بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه های مهم کاهش این معضلات اجتماعی از بین بردن فقر در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید در ماه مبارک رمضان با کمک به محرومان جامعه زمینه ای را برای آرامش خود در زندگی فراهم کنیم، ادامه داد: دستگیری از ایتام و نیازمندان وسیله ای برای تقرب به درگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دین اسلام برای مسأله وقف اهمیت زیادی قائل بوده و در کلام الهی نیز به موضوع باقیات صالحات اشاره شده است، گفت: وقف و زکات از تاکیدات مهم دین اسلام است که در تامین معیشت و زندگی انسانها نقش مهم و اساسی دارد و باید به این امر بیش از پیش توجه شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که وقف نقش مهمی در رفع فقر و محرومیت جامعه بر عهده دارد، افزود: فرهنگ وقف امروز یکی از راه های مناسب ترویج شعائر دینی در جامعه است.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه بهشهر نیز دراین مراسم گفت: جان و مال از باارزش‌ترین دارایی ها و داشته هاي هر انسانی است كه در برخی موارد بخشیدن مال خیلی سخت‌تر از جان است و کسانیکه  مال خود را وقف می‌کنند در واقع از تعلقات دنيايي گذشته اند و آخرت را براي خود خريداري كردند.

حجت الاسلام علي سلطاني گفت: واقفان با خداي خود معامله كرده اند و بخشش اين دنياي آنان افزون بر رفع نيازمندي هاي نيازمندان، گره گشايي براي آخرت آنان است./۲۰۲/۱۳۱۷/ب۱

ارسال نظرات