۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۰۴۶۶۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رمضان ماه بیدار شدن عقل و بصیر شدن چشم آدمی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این که تمام وجود ما در غیر ماه مبارک رمضان به دلیل اشتغالات دنیوی در غفلت و بی‌خبری به سر می‌برد، گفت: ماه رمضان ماه بیدار شدن عقل ما و بصیر شدن چشم آدمی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به تفسیر آیات 22 و 23 سوره انعام، گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید زمانی که ما مشرکان و بت‌های مورد پرستش آنها را یکجا جمع کنیم و از کافران در مورد این بت‌ها سؤال شود آنجا قسم یاد می‌کنند ما از ابتدا مشرک نبودیم گویی مشرکان از انکار و دروغ در روز قیامت هم دست برنمی‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به تقابل میان توحید و شرک در سوره انعام، افزود: مؤمنان خداوند متعال را می‌پرستند و مشرکان بت‌ها را اهل ایمان دعا و درخواست خود را با خدا در میان می‌گذارند اما مشرکان به بت‌های ناتوان و عاجز خود متوسل می‌شوند و از آنها مدد و یاری می‌خواهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به نشانه‌های به یقین رسیدن انسان، اظهار کرد: تمام وجود ما در غیر ماه مبارک رمضان به دلیل اشتغالات دنیوی در غفلت و بی‌خبری به سر می‌برد ماه رمضان ماه بیدار شدن عقل ما و بصیر شدن چشم آدمی است، ماه رمضان عقل آدمی را بیدار و عامل بازگرداندن شنوایی به گوش ما می‌شود و این نشانه انسان‌هایی است که به یقین رسیده‌اند.

وی در ادامه تنها خداوند متعال را آگاه و بصیر به حقایق امور و اشیاء دانست و ابراز کرد: کلیدهای عالم غیب به دست خداوند متعال است و تنها او می‌تواند از راز و رمزهایی که در زندگی ما وجود دارد گره گشایی کند، هیچ کس جز خداوند متعال آشنا به رمز و راز آسمان و زمین نیست و تنها خدا از آنچه که در خشکی و دریا است مطلع است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به ارزشمندترین و بافضیلت‌ترین دعا برای انسان، تصریح کرد: همواره انسان باید از خداوند متعال بخواهد که او را پر مسیر صراط مستقیم قرار داده و او را در مسیر توحید ابراهیمی ثابت قدم نگه دارد و از شرک دور کند مؤمنان کسانی اند که همواره تسلیم دستور خداوند هستند و مشرکان مخالف امر الهی عمل می‌کنند.

وی در پایان گفت: خداوند متعال انسان را موجودی ماندگار و جاوید خلق کرده است، از این رو باید با ماندگاران عالم همراه شود همان گونه که حضرت ابراهیم(ع) به قوم خود گفت من نمی‌توانم با ماه و خورشیدی که غروب می‌کند همراهی کنم، از این رو تنها همه وجود خودم را بستر خداوند متعال خواهم کرد./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات