۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۴۷۱۰
استاد حوزه علمیه نجف:

عزت ایران به برکت هدایت های ولی فقیه است

استاد حوزه علمیه عزت امروز ایران را مرهون خون شهدا و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار حقیقی اسلام در سطح جهانی است و امروز ایران به رهبری ولایت فقیه در سطح دنیا عزت دارد.
آیت الله محقق بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید مجتبی محقق، استاد حوزه علمیه نجف اشرف امروز در جمع طلاب و دانشجویان شهرستان بابل در بنیاد علمی پژوهشی حیات با تاکید بر بهره گیری معنوی از ماه مبارک رمضان، گفت: از فرصت ماه رمضان و روزه داری در این ماه برای تکامل روحی خود استفاده کنید تا ظرف وجودی شما برای بهره گیری از شبهای بی نظیر قدر آماده شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان از عنایت های خاصه الهی برای بندگان است تا از این فرصت انسان های خطاکار به سوی خداوند برای آمرزش و شروعی مجدد بهره بگیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان علت های وجودی فرصت های خاص الهی برای بندگان، اظهار داشت: یکی از علت های وجود فرصت هایی مانند ماه مبارک رمضان و شب های قدر برای جلوگیری از ناامیدی در میان بندگان و انسان های گنهکار است.

وی ادامه داد: انسان نباید مایوس از درگاه الهی و بخشش از سوی خداوند باشد زیرا بر اساس تاکید اسلام، یاس و ناامیدی از گناهان کبیره به شمار می رود.

آیت الله محقق به امتحان های الهی در زندگی اشاره و تصریح کرد: انسان در مسیر زندگی روزمره خود با انواع ابتلاها مورد امتحان قرار می گیرد و انسان های به ظاهر مومن عیار واقعی ایمان خود را در این زمان از خود نشان می دهند.

وی به محاصره اقتصادی مسلمانان و سختی های آن دوران سه ساله پرداخت و افزود: حصر مسلمانان صدر اسلام در شعب ابیطالب مکه از ظالمانه ترین رویدادهای صدر اسلام است اما به رغم فشارهای سخت و تحمل آن، مسلمانان ایمان خود را حفظ کردند زیرا اعتقاد به نصرت و یاری خداوند و گشایش امور داشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه و لزوم یک همگرایی و توجه به نیازمندان، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد بازار در زمان کمبود یک کالا، با سودجویی غیر منصفانه سعی در سود بیشتر دارند که این کار بر خلاف سیره رفتاری پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در زمانی که به عنوان مدیر کاروان تجارتی حضرت خدیجه مشغول بودند به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت کالا را در زمان کمبود برای فروش به مردم ندادند.

آیت الله محقق تاکید کرد: برخی از افراد به ظاهر متدین بازار در زمان کمبود کالاها و تنگناهای اقتصادی جامعه عیار واقعی ایمان خود را محک بزنند.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به عیان شدن چهره واقعی حاکمان سعودی برای ملت های منطقه، گفت: پادشاه عربستان که خود را خادم حرمین شریفین و سرزمین مقدس مکه و مدینه می داند بی پروا قبله خود را به سمت اسراییل و کشتار مسلمانان مظلوم منطقه قرار داده است.

وی با اشاره به نخستین نشانه های فروپاشی اتحاد سران عرب علیه مقاومت اسلامی، اظهار داشت: کشور کوچک قطر که روزی سرنیزه تکفیری ها و جریان حامیان فتنه در منطقه بود، امروز مورد غضب آل سعود واقع شده است و این ها به لطف پایداری و ایستادگی جریان مقاومت است.

آیت الله محقق با اشاره به توطئه های مشترک دولت های استکباری غربی، رژیم صهیونیستی و برخی از سران عرب علیه ایران پرداخت و تصریح کرد: به رغم تمام طراحی های گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی در ایران، آن ها تنها موفق به یک ترقه بازی کوچک و بی هدف شدند اما در این کار هم به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی با بیان این مطلب که انتخابات در ایران یک نماد و الگوی برجسته مردم سالاری دینی در دنیا است، افزود: دشمنان در اجرای طراحی های عملیاتی در انتخابات ایران موفق نشدند و حتی یک ترقه هم در ایام انتخابات ایران نترکید.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف امنیت امروز ایران را مرهون خون شهدا و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری پرچمدار حقیقی اسلام در سطح جهانی است و امروز ایران به رهبری ولایت فقیه در سطح دنیا عزت دارد.

وی افزود: قدردان امنیت و آرامش در ایران باشید زیرا در جای جای عراق احساس ناامنی با اقدام های روزانه تروریستی وجود دارد.

آیت الله محقق تاکید کرد: اتحاد و انسجام همه آحاد در کشور در تبعیت کامل از ولایت فقیه و اجرای دستورهای ایشان است تا ایران را به قله های بالاتر سعادت در مسیر زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) برساند./1313/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات