۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

تقوا سبب افزونی معنویت در فکر و عمل انسان می شود

امام جمعه موقت مشهد به بیان برترین حاجات و خواسته های انسان در شب قدر پرداخت و گفت: طلب تقوا ازجمله برترین حاجات است که سبب افزونی معنویت در فکر و عمل انسان می شود.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امروز23  خرداد در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به بیان برترین حاجات و خواسته های انسان در شب قدر پرداخت.   

رییس دانشگاه رضوی با بیان اینکه از خداوند صداقت و راستی بخواهید، افزود: از دیگر خواسته هایتان در این شب این موضوع باشد که در هدفی که برای بندگی تعیین شده  در این مسیر به یقین برسید و با شک و شبهه حرکت نکنید.  

وی ادامه داد: طلب تقوا ازجمله دیگر برترین حاجات است که سبب افزونی معنویت در فکر و عمل انسان می شود و درخواست گذشت، فداکاری، دفاع از دین و وطن از جمله دیگر حاجات در شب قدر است.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه بیان عواطف انسانی که در شب قدر بهترین حاجات است، تصریح کرد: از خداوند بخواهید که از اسارت تمایلات نفسانی و عقاید خرافاتی و سلطه ستمگران آزاد باشید.  

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: کمک به محرومان، داشتن احساس مسؤولیت و توفیق انجام امر به معروف و نهی از منکر و عدالت گستر بدون و ظلم ستیزی و ایستادگی در مقابل ستمگران از جمله دیگر خواسته های برتر در شب قدر از خداوند متعال است.  

مدرس دانشگاه رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اینکه خدا را نشناختید و از او نترسیدید و از یاد او غافل بوده اید و عاشق پروردگار و بندگی نبودید در شب قدر توبه کنید.  

وی با بیان اینکه بترسید نسبت به این موضوع که عمرتان صرف ثروت اندوزی و زیاد و ذخیره کردن اموال باشد، اظهار کرد: انسان خوب است که ثروتمند باشد اما اینکه فقط به فکر افزایش و ذخیره کردن اموال باشد تلف کردن عمر است.

رییس دانشگاه رضوی افزود: در شب قدر از لذت پروری، قدرت طلبی، فراموش کردن قیامت و معاد، اشرافی گری و تجمل و تکبر و جهل و نادانی توبه کنیم و به درک چرایی عقل داشتن برسیم./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات