۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۰۵۲۳۷
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

انسان از وابستگی‌های دنیا جدا شود به معرفت می‌رسد

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اگر انسان از وابستگی‌های دنیا جدا شود و باطن دنیا را مشاهده کند به معرفت می‌رسد، گفت: کلید سعادت بریدن از دنیا و مشاهده باطن آن است.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه بلوغ اقتصادی با بلوغ سنی متفاوت است، گفت: بلوغ عقلانی، فکری و ایمانی نیز از دیگر انواع بلوغ است که اگر انسان  به این مرحله از بلوغ برسد بی‌ارزشی و زودگذر بودن دنیای خاکی و جاودانگی دنیای آخرت را درک می کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان از وابستگی‌های دنیا جدا شود و باطن دنیا را مشاهده کند به معرفت می‌رسد، گفت: بر این اساس کلید سعادت، بریدن از دنیا و مشاهده باطن آن است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه نور از گمراهی انسان در تاریکی‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: حب دنیا ریشه تمام رذالت‌ها و بدی‌هاست و امروزه بخش قابل توجهی از مردم دنیا فقیر هستند چرا که بخش کوچکی از مردم دنیا که بیش از حد خود ثروت دارند حق فقرا را غصب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه خداوند متعال در بهشت جایگاه متفاوتی را برای فقرا در نظر گرفته است، افزود: در روز قیامت نجات انسان‌ها بر اساس نور آنها است چرا که نور، انسان را از وابستگی به دنیا دور نگه می‌دارد و بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) علامت نورانی شدن این است که فرد از دنیا جدا شود.

وی تصریح کرد: اگر قلب انسان نورانی شود رشوه نمی‌گیرد و زیر بار رذایل اخلاقی نمی‌رود؛ انسان نورانی قبل از فرارسیدن مرگ خود آماده رفتن می‌شود؛ در حالی که برخی افراد دارایی‌های خود را در دنیا خرج کرده و هیچ چیزی برای آخرت خود ذخیره نمی کنند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با تاکید بر اینکه رسول خدا(ص) و امام علی(ع) پدر معنوی امت هستند، تصریح کرد: فرزندان معنوی باید از پدران خود الگو برداریی کنند؛ چرا که مادیات دنیا در دیدگاه این دو بزرگوار هیچ جایگاهی نداشت.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: افرادی که تکفیری‌ها، خوارج و ابن ملجم‌ها را به وجود آوردند باید مورد لعن و نفرین قرار گیرند چرا که این گروه‌ها به اصل دین مبین اسلام ضربه زده‌اند.

وی از تلاش ائمه اطهار(ع) برای کمک‌ رساندن به فقرا یاد کرد و گفت: برخی از چاه‌هایی که امام علی(ع) احداث و برای مردم وقف کردند اکنون نیز مورد استفاده‌های میلیون‌ها انسان است اما برخی تلاش می‌کنند تا نام ایشان از این چاه‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) دارایی‌های خود را برای رضای خداوند متعال هزینه کردند، یادآور شد: ایشان نسبت به حمایت از فقرا و به ویژه یتیمان نگاهی ویژه داشتند به همین علت در رهنمودهای مختلف به دستگیری از فقرا تأکید دارند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات