۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۲۸۵
معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش مهدی موعود:

ماه رمضان تجلی پیوند الهی با وجود انسان است

معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش مهدی موعود(عج) با بیان اینکه توحیدی ساختن جوامع بشری از مهمترین دغدغه های ائمه اطهار(ع) بود، گفت: پیوند توحیدی در وجود انسان‌های مؤمن متجلی می‌شود؛ ماه رمضان فرصتی برای این پیوند است.
حجت الاسلام کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش مهدی موعود(عج) امروز در هیأت زوارالزهرا(س)، گفت: خداوند در نظام عالم هستی اهل عمل است.

رییس سابق مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه خروجی ایمان عمل است، بر همین اساس انسان به هر میزان به خداوند ایمان داشته باشد به همان مقدار عمل صالح انجام می‌دهد، ابراز کرد: پیوند توحیدی در وجود انسان‌های مؤمن تجلی می‌یابد.

حجت الاسلام کفیل عمل و عمل‌گرایی را مهمترین دغدغه الهی دانست و گفت: خداوند براساس دغدغه‌ای که دارد حرکت می‌کند، دغدغه حضرت حق توحیدی ساختن جامعه بشری بود. خداوند فارغ از هر گونه شعار زدگی هر اقدامی که لازمه توحیدی ساختن جوامع بشری بود را انجام داد.

معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش مهدی موعود(عج) در ادامه با تأکید بر اینکه هدف خداوند از نزول کتب آسمانی و ارسال اولیای الهی توحیدی ساختن جوامع بشری بود، گفت: هر شخصی با کمترین توجهی در وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در می‌یابد که ایشان نیز همانند خداوند متعال دغدغه توحیدی کردن جامعه را داشتند به همین دلیل از گمراهی مردم بسیار اندوهگین می‌شدند.

وی ادامه داد: انسان موحد با توحیدی نبودن جامعه اذیت می‌شود، آرزوی اولیای الهی توسعه تفکر توحیدی در جامعه بود، آنان حاضر بودند که جان خود را فدا کنند اما کمترین آسیبی به دین و ارزش‌های اسلامی وارد نشود و این نشان از عمل‌گرا بودن آنان دارد.

رییس سابق مرکز تخصصی نماز در تبیین اینکه عمل‌گرایی اولیای الهی لازمه توحیدی شدن جامعه اسلامی بود، تصریح کرد: امام علی(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) خود را فدای دین می‌کنند، اتهامات بسیاری را به جان می‌خرند تا به این وسیله کلمةالله باقی بماند و نظام جامعه اسلامی توحیدی شود.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: تغییر یک جامعه در گروه اصلاح حاکمان آن جامعه است؛ امام پس از خلیفه سوم به این دلیل حاکمیت را پذیرفت که جامعه را اصلاح کنند و بیعت امام حسن(ع) نیز بر همین مهم استوار بود، بنابراین امامان معصوم(ع) تنها هدفشان اصلاح و توحیدی ساختن جامعه اسلامی بود.

 معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش مهدی موعود(عج) در پایان خاطرنشان کرد: توحیدی ساختن جامعه باید مهمترین دغدغه مسلمانان باشد و ماه رمضان بهترین فرصت برای ایجاد تحول درونی و ایجاد این دغدغه در اذهان عمومی است./813/۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات