۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۰۵۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

پذیرش ولایت امام علی حصاری در برابر خطورات دنیوی و اخروی

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قلعه الهی پذیرش ولایت علی(ع) است، گفت: قبول داشتن ولایت امام علی(ع) تنها راه هدایت و نجات بشر از خطورات دنیوی و اخروی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر، گفت: در قرآن کریم واژه رب بسیار تکرار شده است.

وی افزود: همه انسانها توانایی درک آیات الهی را دارند چرا که خداوند می‌فرماید: من به همه شما فقه قلبی عطا کردم؛ انسان می‌تواند با قلب خداوند را درک کند در حالی که عقل از این توانایی محروم است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه لفظ رب محبوب خداوند است، بیان داشت: انس با واژه رب بسیار ارزشمند است زمانی که انسان با اسمی که محبوب خداوند است او را صدا بزند به طور قطع خداوند جواب گوینده را خواهد داد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در قرآن کریم لغات حصن و حفظ نیز بسیار تکرار شده است. اعتقاد به یکتایی خداوند محکم‌ترین پناهگاه انسان در برابر حملات شیاطین و خطورات دنیوی و اخروی به شمار می‌رود و این معنای حصن است.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: پناهگاه توحید، پناه‌دهنده خداوند و پناه برنده انسان موحد است. خداوند حافظ دین و اعتقاد شخص موحد است و اجازه نمی‌دهد کمترین خطری به اعتقاد فرد موحد وارد شود.

این دانشمند فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند قادر است هر چیزی که انسان بخواهد به او عطا کند. قبول داشتن ولایت امام علی(ع) تنها راه هدایت بشر است کسانی که منکر ایشان باشند خداوند آنان را رها کرده و دشمن او می‌شود. قلعه الهی ولایت علی(ع) است./202/813/ب1

ارسال نظرات