۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۰۵۴۹۱
امام جمعه عجب‌شیر:

فرصت شب های قدر با کارهای بیهوده تلف نشود

حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر این‌که نباید فرصت راز و نیاز در شب های قدر با کارهای بیهوده تلف کرد، گفت: لیالی قدر؛ شب‌های توبه، استغفار و مغفرت است.
مراسم احیای  شب قدر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت توجه به فضائل معنوی شب‌های قدر، اظهار داشت: شب های احیا بهترین فرصت برای طلب بخشش از پروردگار متعال است و ضرورت دارد عموم مؤمنان نهایت بهره را از این فرصت طلایی ببرند.

وی از شب قدر به عنوان شب بارش باران رحمت الهی و آمرزش گناهان یاد کرد و گفت: در آیات قرآن کریم و روایات ارزش این شب بیش از هزار ماه عنوان شده است؛ همین امر اهمیت شب های قدر را برای ما نشان می دهد، بنابر این باید با احیای شب قدر به درگاه الهی با خضوع و خشوع رجوع کنیم.

امام جمعه عجب شیر با تأکید بر این‌که نباید فرصت راز و نیاز در شب های قدر با کارهای بیهوده تلف کرد، گفت: لیالی قدر؛ شب‌های توبه، استغفار و مغفرت است و باید توشه راه و آخرت را از این شب ها و روزها بگیریم و با شناختن ارزش وجودی خود رو به سوی خدا آورده و برای سعادتمندی خود و جامعه دعا کنیم.

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که دورهمی‌های بی‌مورد، وب‌گردی بیهوده و فعالیت در اموری که چندان اهمیت ندارد، انسان را از بهره مندی از فضائل شب های قدر محروم می کند، گفت: مؤمنان و میهمانان ماه ضیافت الهی بهتر است در این شبه‌های عزیز مروری بر اعمال گذشته داشته باشند و برای آینده بهتر تصمیم جدی بگیرند.

وی با بیان این‌که بر اساس احادیث معتبر وارده دعا در حق یکدیگر زودتر مستجاب می شود، تصریح کرد: مادامی که از گذشته تاریک خود فاصله نگیریم و به سمت اخلاق، نیکی و زندگی خدامحور حرکت نکنیم، سعادت و عاقبت‌ بخیری نصیبمان نخواهد شد.

وی با بیان این‌که امشب ضمن بهره مندی از فضیلت لیله القدر، بایستی پیرامون شخصیت مولای متقیان علی(ع) نیز مطالعه کنیم، گفت: باید با سرمشق قرار دادن سیره آن حضرت راه را از بیراهه تشخیص دهیم، به عبارت دیگر شب های قدر فرصت مناسبی برای آشنایی با سیره و سبک زندگی امام علی(ع) است.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به این‌که دستگیری از فقرا و نیازمندان همواره یکی از الگوهای رفتاری امیرمؤمنان بوده است، افزود: مهم‌ ترین ویژگی امام علی(ع) دستگیری از مستمندان بود و باید بدانیم توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان در این شب و روزهای ماه مبارک رمضان، یکی از بهترین توشه‌ ها برای آخرت است./935/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات