۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۰۵۶۲۷
خطیب جمعه نجف آباد:

آتش به اختیار، حضور همدلانه در عرصه خدمت است

حجت الاسلام حسناتی درباره برخی برداشت های نادرست از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: سخن رهبری درباره آتش به اختیار به معنی هرج و مرج نیست بلکه منظور حضور همدلانه در عرصه خدمت است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی سومین جمعه ماه مبارک رمضان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، گفت: شهادت حضرت، حادثه بزرگی برای تمام  بشریت است که 1400 سال مصائب این حادثه دامن بشریت را گرفته است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع)، افزود: امیرمؤمنان، شریک القرآن، عجین با حق و عدالت بود که مظلومیتش به دنبال سقیفه، بر سر بشریت مصیبتی آورد که نه قبل و نه بعد از آن چنین مصیبتی دیده نشد که حتی احکام الهی را تغییر داده و شعار حسبنا کتاب الله سر دادند و تا صدسال حتی سخنان پیامبر را دفن کردند.

انحرافات بشر، در سایه کوتاهی امت اسلام در شناخت علی(ع) است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: جنگ و مصائبی که امروز دامنگیر بشریت شده است و ریشه همه انحرافات، کوتاهی امت اسلام در شناخت نور علی بود و در آن دوران حضرت را غریبانه کنار زدند تا جایی که در خطبه های نماز و منابر، سب و لعن علی به عنوان دشمن اسلام رواج داشت.

وی انقلاب اسلامی را پرتویی از ادامه راه علی(ع) بعد از قرن ها برشمرد و گفت: این نظام اسلامی که به دست یک انسان پاک و احیاگر دین برپا و قانونی بر مبنای قرآن و اسلام تدوین شد و هدف اصلی دشمنان در این دوران وقتی نتوانستند اصل نظام را تغییر دهند به دنبال تغییر رفتار در نظام هستند.

توطئه جدید دشمن تغییر رفتار نظام و جامعه است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن هستند که از این نظام و انقلاب تنها پوسته ای باقی بماند، اسم اسلام باشد ولی همانند کشورهای سکولاریسم قرآن در جامعه حاکم نباشد و فکر و فرهنگ غربی را حاکم کنند که متأسفانه شاهد هستیم که این تغییر رفتار در برخی مراسمات به وجود آمده است.

وی با اشاره به ملغی شدن سند 2030 نیز بیان کرد: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ورود جدی متخصصان و مسؤولان درباره اهداف شوم این سند، در هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند ملغی شد و باید بدانیم که به اذعان دشمنان، هیچ فرهنگی بالاتر و برتر از فرهنگ اسلام و شیعه برای بشریت نیست و با آنکه در دوران انتخابات با این سند به صورت سبک برخورد شد ولی هوشیاری و بصیرت رهبری، متخصصان و مسؤولان را به عواقب این سند آگاه کرد.

آتش به اختیار، حضور همدلانه مردم در کنار دولت در عرصه خدمتگزاری است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و برخی برداشت های نادرست از عبارت های رهبری، افزود: اینکه برخی از عبارت آتش به اختیار رهبری برداشت نادرستی کرده اند در حالی که خود ایشان به دقت این مسأله را بیان کردند که اگر جاهایی دولت کارهای زمین مانده ای دارد، با استناد به قانون و برنامه مردم وارد عرصه شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمونه آتش به اختیار، خیریه هایی است که در مواردی چون کمک به آزادی زندانیان، بنای مساجد، مدارس، بیمارستان و نیازمندان شاهد هستیم و منظور این سخن رهبری این نیست که هرج و مرج در جامعه ایجاد شود و هرکس هر کاری دلش خواست انجام دهد بلکه در سایه قانون و نظم به کمک دولت و پیشرفت جامعه بیاییم.

امام جمعه نجف آباد هم چنین درباره هویت ملی مورد تأکید رهبری نیز بیان داشت: این که رهبری فرمودند باید هویت ملی بماند یعنی اسلامیت، ایرانی و انقلابی بودن سه شاخصه بارز هویت ملی است که باید همه مسؤولان در هر سمتی هستند آن را برای شکوفایی جامعه حفظ کنند.

فراموش قدس، هدف مستکبران از جنگ های نیابتی منطقه است

وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، نیز افزود: تمام تلاش دشمنان از جنگ های نیابتی در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی، فراموش فلسطین و قدس شریف است که فکرها از این قبله اول مسلمین دور شود و آنها به اهداف خودشان برسند و توفیق حضور در صحنه روز قدس مشت محکمی بر دهان این مستکبرین است. /۱۳۰۶/ ۲۰۱/ب2

ارسال نظرات