۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۰۵۸۹۴
نماینده خبرگان رهبری:

مولای متقیان رفتاری پدرگونه با یتیمان داشتند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که خداوند متعال در آیات قرآن کریم بر حفظ اموال یتیمان تأکید دارد، گفت: مولای متقیان رفتاری پدرگونه با یتیمان داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح آخرین وصایای امیرالمؤمنین علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت عموم مؤمنان و مسلمانان را به رسیدگی به ایتام سفارش کرده است.

وی با بیان این‌که خداوند متعال در آیات قرآن کریم بر حفظ اموال یتیمان تأکید دارد، ادامه داد: آنان که از روی ظلم و ستم اموال یتیمان را مصادره کنند، گرفتار عذاب الهی خواهند شد، در روایتی دیگر از پیامیر گرامی اسلام آمده است؛ هر کس دست نوازش بر سر یتیمی بکشد، به ازای نوازش هر موی سر یتیم، در قیامت نوری برایش محاسبه خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مولای متقیان رفتاری پدرگونه با یتیمان داشته است، گفت: آن امام همام می فرماید؛ درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا كه گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم كه مى فرمود: اگر كسى یتیمى را، تا آنجا كه بى نیاز شود، سرپرستى كند خداوند به پاداش این كار، بهشت را بر او واجب مى كند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که حضرت علی(ع) پس از سفارش به یتیمان، تأکید بر رعایت حقوق همسایه دارد، گفت: همسایه دیوار به دیوار از فامیل دور بسیار نزدیک است، از این روست که همسایه‌ها به یکدیگر حقوقی دارند که باید ادا شوند، پیامبر اسلام می فرماید؛ کسی که همسایه‌اش از شر او در امان نباشد، به خدا و قیامت ایمان نیاورده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که آپارتمان‌نشینی با معضلات متعددی در جامعه همراه بوده است، تصریح کرد: متأسفانه زندگی شهری و غفلت همسایگان از وضعیت یکدیگر مغایر با اصول، آداب و سفارشاتی است که ائمه اطهار به ما داشته‌اند، در چنین شرایطی باید همواره از حل همسایه خود با خبر شویم.

وی با اشاره به این‌که خوش همسايگى تنها اين نيست كه آزار نرسانى، بلكه اين است كه در برابر آزار و اذيت همسايه صبر داشته باشى، ادامه داد: مولای متقیان می فرماید؛ خانه را شرافتى است. شرافت خانه به وسعت حياط (قسمت جلوى خانه) و هم نشينان خوب است. و خانه را بركتى است، بركت خانه جايگاه خوب آن، وسعت محوطه آن و همسايگان خوب آن است./302/935/ب1

ارسال نظرات