۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۰۶۹
امام جمعه تبریز:

رونق اقتصادی با حضور فعال دانشگاه ممکن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر توجه دانشگاه و مراکز تحقیقاتی به اقتصاد مقاومتی و بستر سازی تحقیقاتی و علمی برای تحقق آن، گفت: دانشگاه تحقیقات خود را به سمت اقتصاد معفطوف کند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌ هاشم در دیدار ریاست و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ و اقتصاد کشور، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مسیر راه امروز کشور است که دانشگاه به عنوان نهاد علمی باید متوجه آن باشد.

وی با تأکید بر توجه دانشگاه و مراکز تحقیقاتی به اقتصاد مقاومتی و بستر سازی تحقیقاتی و علمی برای تحقق آن، تصریح کرد: دانشگاه می تواند با سوق دادن تحقیقات علمی خود به سمت اقتصاد مقاومتی و اهداف آن نقشی اساسی ایفا کند و در حل بخشی از مشکلات جامعه تأثیر گذار باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پایان نامه های دانشگاهی در رده دکتر و کارشناسی ارشد می تواند راه گشای بسیاری از موضوعات در حوزه صنعت و کشاورزی باشد، ادامه داد: تلاش مسؤولان و اساتید دانشگاهی هدایت استعداد های علمی جوانان به سمت موضوعات مربوط به اقتصاد مقاومتی باشد.

وی رونق تولید و اقتصاد را از عوامل رشد اقتصادی، اشتغال و رفع معضلات اجتماعی دانست و گفت: اگر تولید رونق یابد و فرهنگ مصرف کالای داخلی تثبیت شود اشتغال زایی و شکوفایی استعدادهای نسل جوان را در پی خواهد داشت و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مقوله فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمن، تصریح کرد: دشمن از طریق سلب اعتماد نسل جوان از نظام اسلامی و مسؤولان سعی در ایجاد نا امیدی در جامعه است و با ترویج مدگرایی، مواد مخدر و تضعیف اعتقادات به دنبال سلب حمایت مردمی از انقلاب است.

وی با اشاره به سختی جنگ نرم در مقابله با جنگ نظامی، گفت: در جنگ نرم شناخت دوست و دشمن دشوار است و حق و باطل در هم آمیخته می شود، در چنین شرایطی وظیفه مسؤولان و اساتید دانشگاهی توجه به مقوله فرهنگ بر اساس شیوه های نو و کار آمد است تا دانشجویان ما در مسیر انقلاب و اسلام ثابت قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است، گفت: پیچیدگی های این جنگ کار را سخت و دشوار کرده است، دانشگاه آزاد ایلخچی در این شرایط اهتمامش تربیت نیروهای متخصص انقلابی باشد./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات