۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۶۳۶۷
تولیت آستان قدس رضوی:

توان دفاعی کشور باید مورد تقدیر ملت قرار گیرد

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پاسخ‌دندان‌شکن سلحشوران سپاه به اقدامات تروریستی گفت: بنیه دفاعی و موشکی کشور باید از ناحیه ملت مورد تقدیر قرار گیرد، کاری که جوانان ما مبتکرانه با توکل به خدا انجام دادند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد به تفسیر سوره «قریش» پرداخت و افزود: دو سوره فیل و قریش در ادامه هم هستند بنابراین باید همراه هم خوانده شود حتی در نماز.

وی افزود: سوره فیل به پیروزی مسلمانان بر سپاه ابرهه اشاره دارد که تجلی توحید و قدرت لایزال الهی در مقابل توطئه‌ها است، از این رو آن سال را «عام‌الفیل» خوانده‌اند.

وی با اشاره به آیه «لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ تصریح کرد: از بین بردن دشمنان برای آمادگی و فراهم شدن زمینه ظهور اسلام به‌دست پیامبر اکرم(ص) حضرت ختمی مرتب بود تا اتفاقاتی که مهم‌ترین آن الفت، همدلی، همراهی و وحدت بین موحدان و مسلمانان است، رخ دهد.

استکبار؛ جریان ادامه‌دار تاریخ

 تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه این الفت در قریش زمینه‌ساز قدرت‌نمایی حضرت حق در از بین بردن جریان مستکبر بود، بیان کرد: جلوه استکبار آن روز ابرهه و فیل‌های او بود، قبل‌ از آن فرعون و فرعونیان، نمرودها بود و این جریان خودخواه و خودبین مستکبر همیشه در عالم ادامه دارد و قدرت الهی برای این است که مستکبران نتوانند سر بلند کنند؛ این امر سنت و قرار واقعی عالم است.

وی افزود: قرار عالم بر حق و ثبات آن است، ممکن است باطل جریاناتی داشته باشد اما طبق سنت الهی باطل ماندگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: استکبار متفاوت است و منحصر به شخص خاص در مکان و دوران خاصی نیست و هادیان رسل همواره متذکر شده‌اند که در افکار، اخلاق و رفتار دچار استکبار نشوید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: رمضان ماه ظرفیت‌یابی است تا انسان دچار استکبار و خود بزرگ بینی نشود که اگر به مقام و جایگاهی رسید از مسیر بندگی و عبودیت خارج نشود؛ مسؤولیت داشتن نیازمند ظرفیت است حتی شخص نبی مکرم اسلام(ص) که مسؤول هدایت امت بودند.

امنیت و معیشت؛ اصول مهم اجتماعی

با بیان اینکه در آیه «الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ» به «امنیت و آرامش» و «معیشت و اقتصاد»؛ دو اصل مهم در زندگی فردی و اجتماعی، اشاره شده است، عنوان کرد: انسان بداند کسی که به او نعمت و روزی می‌دهد ذات حضرت حق و چیزی که ما را از هر ترس و خوفی می رهاند، فقط اتکال به خدا و دیدن قدرت او است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: امروز مستکبرینی که در عالم عربده‌کشی می‌کنند خیال می کنند قدرتمند هستند، هرچند برای جنگ باید به ابزار و آلات نظامی مجهز شد اما اینها وسیله است و قدرت اصلی خدای متعال است.

وی با اشاره به اینکه کسی شک ندارد که اقدامات تروریست‌ها با پول آل‌سعود و نقشه مستکبران آمریکا انجام می‌شود، ابراز کرد: داعش تعدادی از عواملش را به تهران فرستاد تا اینجا را هم ناامن کنند ولی سلحشوران ما جواب دندان‌شکنی به آنها دادند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کار این جوانان بنیه دفاعی را آنچنان قوی کرد که روز گذشته حدود ۷۰۰ کلیومتر آن طرف تر مواضع تروریست‌ها هدف قرار گرفت و اگر لازم شد شاید هزاران کیلومتر آن طرف تر هم بروند بنابراین تضعیف این بنیه دفاعی و موشکی از ناحیه هرکسی باشد، امر ناپسندی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بنیه دفاعی و موشکی کشور باید از ناحیه همه ملت مورد تقدر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کاری که جوانان ما با فکر و اندیشه انجام دادند، کاری ابتکاری است که با توکل به خدا و بدون هیچ آموزشی صورت گرفته است.

یادآور می‌شود، سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ویژه ماه مبارک رمضان هر روز در ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می شود./934/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات