۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۰۶۴۰۷
آیت الله فقیهی:

مسؤولان در عمل پیرو رهبر انقلاب باشند

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که مسؤولان باید در عمل پیرو رهبر انقلاب باشند، گفت: گاهی گفته می شود که زیر پرچم رهبری کار می کنیم اما باید این رفتار در عمل دیده شود.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر جدی گرفتن هشدار رهبر معظم انقلاب درباره تبعات دو قطبی شدن جامعه تأکید کرد و وحدت جامعه را امری بسیار مهم دانست.

وی افزود: موضوع وحدت جامعه اسلامی که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید کرده و می کنند، مورد توجه آیات و روایات است، جامعه اسلامی اگر وحدت داشته باشد با اتحاد حتی بین شیعه و سنی و بین همه ادیان آسمانی و تمام جامعه می تواند به تکامل برسد و به آرزوهای خود نائل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تاکید رهبر انقلاب بر وحدت همواره یک امر عقلی و عقلایی است، اظهار داشت: متأسفانه در تبلیغات انتخاب دوقطبی بودن یک مقدار ظهور پیدا کرد، رقبای انتخاباتی با یکدیگر برخوردهایی داشتند و سخنانی را گفتند که سبب ایجاد دوقطبی در کشور می شود.

وی ادامه داد: برخی مسائل از جمله بحث ها در انتخابات وجود دارد که مقداری از آن طبیعی است اما بعد از انتخابات حتما باید از بین رود، تمام رقابت ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود، این مسأله غیر از این که در زبان گفته می شود نیازمند اقدام عملی است.

آیت الله فقیهی با بیان این که در کلام بسیاری از آقایان این جمله مطرح شده که رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود، ابراز داشت: این که عملا این کار انجام شود بحث مهم تری است یعنی در عمل باید احساس کنیم که قوای سه گانه در مسیر اتحاد حرکت کنند.

وی عنوان کرد: قوای سه گانه باید با یکدیگر اتحاد داشته و نسبت به هم برخورد نداشته باشند، همه قوا باید کارها را با همدلی و هماهنگی انجام دهند، رهبر معظم انقلاب به عنوان پدر جامعه اسلامی که برای فرمایشات خود تمام مصالح و مفاسد را در نظر می گیرند تأکید دارند که جامعه نباید دو قطبی شود و همه باید با یکدیگر برادر باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دست اندرکاران باید عملا این خواسته رهبر معظم انقلاب را اجرا کرده و حرف های زننده بیان نکنند که سبب کدورت و جدایی مردم می شود؛ همه مردم مطیع رهبری و به فرامین ایشان توجه دارند، مراجع معظم تقلید هم رهبری را تأیید می کنند از این رو وحدت جامعه باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: گاهی ادعا می شود که زیر پرچم رهبری کار می کنیم اما در عمل این مسأله باید دیده شود و نباید به لفظ اکتفا کرد، مسؤولان باید در عمل پیرو رهبر انقلاب باشند و کارها را پیش ببرند؛ توصیه ما این است کارهایی که منافات با وحدت جامعه دارد انجام نگیرد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات