۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۰۶۴۹۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

ثروت در خدمت نفس جز نابودی اعمال ثمره ای ندارد

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ثروت برای توشه سازی سرای آخرت است، گفت: عده ای با استفاده از ثروت، دنیا را آباد و آخرت خود را ویران می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دنیا و نعمات آن از جمله مال، فرزند و زن زودگذر و فانی است، گفت: در قیامت هیچ چیز به فریاد انسان نمی رسد مگر مالی که انسان در راه خدا مصرف کرده باشد و چنین مالی ماندگار بوده و انسان از آن بهره مند می شود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال از نیت و تفکر انسان آگاه است، افزود:‌ بر اساس برخی از روایات معتبر دینی اگر انسان نیت واقعی یک کار خیر را داشته باشد اما به علت‌های مشخصی نتواند آن را انجام دهد پاداش و اجر آن کار خیر برای او درنظر گرفته می‌شود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مادیات دنیایی ارزشی ندارد به همین علت انسان عاقل اجازه نمی‌دهد که دنیا بر او سوار شود بلکه اوست که طی مدتی موقت از دنیا سواری می‌گیرد.

حجت الاسلام والملسمین فرحزاد با اشاره به اینکه انسان فروتن نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارد، گفت: حضرت محمد(ص) با وجود اینکه خود مقام نبوت داشت، از حضرت جبرئیل درخواست پند و موعظه می‌کرد.

وی وابستگی انسان به مادیات دنیایی را عامل گمراهی او دانست و ادامه داد: ثروتمندان باید از دارایی‌های خود برای توشه‌اندوزی در آخرت استفاده کنند چرا که این ثروت‌ها بعد از مرگ دیگر هیچ کاربردی برای انسان ندارد و به عبارت دیگر ثروت وسیله توشه سازی آخرت است و انسان تنها به این وسیله است که می تواند مالش را ماندگار کرده و دنیای و آخرت خود را آباد کند در حالی که اگر از ثروت تنها به عنوان وسیله خدمت به نفس استفاده شود ثمره ای جز آبادی دنیا و نابودی اعمال و هبوط اعمال برای انسان به دنبال نخواهد داشت.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دوری از مادیات دنیایی انسان را به معنویت نزدیک می‌کند، تصریح کرد: مادیات دنیای خاکی برای استفاده کردن است اما اگر انسان نسبت به آنها طمع داشته باشد و به آنها وابسته شود دچار گمراهی و غفلت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: اگر از ثروت به درستی و در راه خدا استفاده شود موجب سعادت انسان شده در غیر این صورت به جز شقاوت برای او نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات