۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۶۹۴
به مناسبت ۳۱ خرداد؛

مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران در مشهد برگزار شد

همزمان با ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران همایش ملی بسیج اساتید با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در مشهد برگزار شد.
چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش گرامیداشت شهادت شهید مصطفی چمران شامگاه سه شنبه 30 خرداد به مناسبت سالروز بسیج اساتید و با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مجتبی بذرافشان مقدم، مسؤول بسیج اساتید خراسان رضوی در این همایش به بیان پیشینه شکل گیری بسیج اساتید خراسان رضوی پرداخت و گفت: بسیج اساتید در سال 75 در دانشگاه فردوسی خارج از تشکیلات سازمانی به عنوان یک نهاد خودجوش شکل گرفت.

وی افزود: هدف از تشکیل این تشکل مردمی این بود که همه دست به دست هم بدهند تا دغدغه های رهبر معظم انقلاب را محقق کنند که پس از شکل گیری آن در سال 75، از سال 76 عضو گیری و برنامه ریزی های آن شروع شد.

مسوؤل بسیج اساتید خراسان رضوی با بیان اینکه سلسله همایش های این تشکل با هدف بررسی و شناخت ابعاد وجودی شهد چمران علاوه بر بعد نظامی برگزار شد، گفت:  بسیاری از جنبه های شخصیتی شهد چمران از جمله جنبه های علمی و عرفانی این اسوه اساتید هنوز پنهان است.

وی با بیان اینکه پس از شکل گیری بسیج اساتید در خراسان رضوی، این تشکل  در دانشگاه تهران و اصفهان هم شکل گرفت، اظهار کرد: در آذرماه سال 80 مصوبه شکل گیری بسیج اساتید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت رسمی مصوب شد.

گفتنی است، از دیگر مهمانان در این همایش می توان به حضور سردار محمد نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، سردار نجاتی، مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت الاسلام ترابی مسوؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خراسان رضوی، محمد مهدی امیر کمالی از دیپلمات های سابق کشور و  از همرزمان شهید چمران در لبنان اشاره کرد./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات