۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۶۷۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سخنان باطل قلب را نابود می‌کند

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه قلب زنده جز با یاد خدا آرامش ندارد، گفت: آیات و روایات قلب را احیا و سخنان باطل دل را نابود می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در حسینیه هدانیها، گفت: آیات و روایات ظلم را سه دسته تقسیم می‌کنند.

وی درباره یکی از آن سه ظلم، ظلم به خویشتن است، ابراز کرد: ظلم سراسر تاریکی است پیامبر(ص) می‌فرمایند: ظلم تاریکی‌های روز قیامت است؛ انسان اگر روحش را از غذای مناسب گرسنه نگاه دارد بالاترین ظلم را به خویشتن روا داشته است چرا که با این امر درهای رحمت به روی انسان بسته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه غذای باطل و فاسد موجب مرگ قلب می‌شود، گفت: اگر قلب انسان بمیرد دیگر نمی‌تواند توبه کند زیرا چنین فردی هرگز احساس پشیمانی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کسی که قلبش مرده باشد بازیچه دست شیطان می‌شود اما اگر قلب انسان زنده بماند به همان مقدار حیاتش به انجام عبادت و عمل خیر رغبت پیدا می‌کند.

این خطیب مشهور ادامه داد: قلب زنده به انجام مناسک عبادی شوق و اشتیاق دارد در چنین عبادتی خلوص موج می‌زند. ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و کسب نور عبادی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: عبادت در خدمت بدنی نیست بلکه بدن در خادم عبادت است. امام سجاد(ع) که سید الساجدین بودند فرمودند: کسی در این عالم طاقت انجام عبادت پدرم علی(ع) را ندارد.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه قلب زنده جز با یاد خدا آرامش ندارد، تصریح کرد: قلوب زنده با یاد خدا آرام است زیبایی‌ها و لذت‌های دنیوی هرگز نمی‌تواند قلوب زنده را آرام کند. امام علی(ع) فرمودند: عبادت در مسجد برای من شیرین‌تر از حضور در بهشت است زیرا با عبادت خداوند پروردگارم را راضی می‌کنم ولی در بهشت بدنم راضی می‌شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: بهانه تراشی در انجام عبادت سبب مرگ قلب می‌شود. قرآن و روایات غذای قلب است اما سخنان باطل غربی برای دل سم است./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات