۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۷۹۹
آیت الله سبحانی:

فعالیت تبلیغی طلاب مانع حضور سارقان اعتقاد مردم است

حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم مهاجرت طلاب به مناطق تبلیغی تأکید کرد و گفت: طلابی که به مرحله از کمال علمی رسیده اند، لازم است شهر را ترک کرده و به مناطق تبلیغی بروند، چرا که حضور طلاب در مناطق تبلیغی مانع حضور سارقان مذهب و اعتقادات مردم هستند.
فعالیت  تبلیغی طلاب مانع حضور سارقان اعتقاد مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در درس تفسیر سوره صف که در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن می فرماید ظالم تر از فردی که به خدا دروغ ببندد چه کسی وجود دارد، در واقع این آدم به خدا، پیامبر اکرم(ص) و مردم ظلم کرده است اما به پیامبر(ص) ظلم کرده و می گوید نبوت تو صحیح نیست و ظلم است؛ به خداوند ظلم کرده به این صورت که خلاق متعال نبی را فرستاده تا مردم از او پیروی کنند و اینها پیروی نمی کنند، به مردم ظلم کرده اند، چرا که مانع از آن هستند که مردم به حقیقت برسند. ظالم تر از این شخص در جهان کسی نیست، چرا که متکفل سه ظلم است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در ادامه این آیه می خوانیم که «وَ اللَّهُ لَا يهَْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِين» آیا خدا که ظالم ها را هدایت نمی کند، بی مهری از خداوند است یا مردم؟ بی مهری از خدا نیست، بلکه از مردم است چرا که اینها ستمگر هستند و قلبشان آمادگی هدایت را ندارد.  

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: خدا دو نوع هدایت دارد هدایت اول شامل همه انسان ها (حتی نمرود و فرعون) است که به بشر فطرت پاک داده شد و انبیا آمده اند مردم را هدایت کنند اگر کسی از این هدایت بهره گرفت، هدایت دوم وسیله اش می شود و خدا با او همراه می شود تا او پیش برود؛ هیچ انسانی استثنا از هدایت اول نیست.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: چرا سه ظلم به خدا و رسول و مردم است؟ علت هدایت نکردن ظالم از سوی خدا این است که از هدایت اول بهره نگرفته است و وقتی که به پیامبر صفت ساحر می دهد، خدا او را هدایت نمی کند.

وی گفت: ظالمان می خواهند نور خدا (قرآن، پیامبر و ...) را خاموش کنند؛ نور خدا با سحر و کاهن خواندن پیامبرش از سوی مردم، خاموش نمی شود و اسلام همه جا را خواهد گرفت؛ قرآن کلمه کلمه اش حساب دارد، در این آیه می خوانیم « مِمَّنِ افْترََى‏» می خواهند کاری کنند که نور خدا در آینده خاموش شود، اما در آیه 32 سوره توبه به نحو دیگری آمده است که مستقیما اراده بر اِطفا نورالله می کنند و به جنگ خدا می روند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در جنگ ها بوده و این قرآن را آنچنان ضبط کرده است که امروز تمامی بخش های آن برای ما روشن است. قرآن از جهات مختلف معجزه است، یکی از جهات اعجاز قرآن، خبرهای غیبی آن است که رساله ها و کتاب هایی در این باره نوشته شده است.

وی گفت: کسانی که خیال می کنند که با مرگ پیامبر کار تمام می شود، در اشتباه هستند، قرآن و سنت و دین خدا(شرایع آسمانی) در هر شرایطی پیروز است؛ اگر کسی در ابتدا تورات و انجیل را مطالعه کند و سپس به مطالعه قرآن بپردازد قطعا قرآنی می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: قرآن و اسلام دو نوع پیروزی دارد یکی، پیروزی از نوع احتجاج و دلیل و برهان است و دیگری وقتی اتفاق می افتد که حضرت ظهور کند، یعنی این که غلبه کلی با اسلام است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: بسیاری از محققین به دنبال طرح حکومت جهانی هستند که تمام کشورها ایالت و استان شوند و کره زمین دارای حکومت واحد شود، اما آنها نمی فهمند، چرا که نمی دانند با این اخلاق بشر، امکان ایجاد حکومت واحد نیست، مگر این که حضرت مهدی(عج) ظهور کند که مردم به حکومت جهانی آن حضرت تن خواهند داد.

بی تفاوتی سازمان های بین المللی نسبت به کشتار مردم یمن و بحرین

وی با بیان این که جهانی که در قبال کشتار مردم یمن و بحرین سکوت کرده، نمی تواند حکومت واحد جهانی داشته باشد، گفت: امروزه در یمن دختران و کودکان از گرسنگی و بیماری می میرند اما این سازمان ملل حرکتی نمی کند و شورای امنیت تنها محکوم می کند و جهان وجدانش مرده است، این کشورها که کشورهایی فقیر هستند، چهار سال است که در حال جنگ بوده و کشته می دهند و جهان تنها محکوم می کند و این جهان نمی تواند حکومت واحد داشته باشد.

این مرجع تقلید قرآن راه سعادت بشر دانست و تصریح کرد: دو نوع نور حسی و معنوی وجود دارد؛ اثر نور حسی این است که اگر انسان در شب فانوسی داشته باشد راه را پیدا می کند و در چاله نمی افتد، قرآن هم نور و راهنمای راه آخرت و سعادت است؛ قرآن راه سعادت بشر است و اگر گفته می شود که قرآن نور است، اثر نور حسی را دارد و راهنمای راه است و اگر قرآن در زندگی باشدانسان در چاله بدبختی نمی افتد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: هر کجا نور باشد، تمام سارقان مخفی می شوند اگر نور حسی این اثر را دارد، هر کشوری که در آنجا روحانی و قرآن باشد، دزدان مذهب در آنجا نیستند در غیر این صورت خفّاشان مذهب، از لانه های خود درآمده و نور و دین مردم را می گیرند.

حضور طلاب در مناطق تبلیغی مانع حضور سارقان مذهب و اعتقاد مردم است

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: شما که در حوزه به مقامی از علم رسیدید اگر به مرحله کمال رسیدید، دیگر در قم نمانید و به شهرستان ها و استان ها بروید و بدانید که اگر شما باشید، دیگر دزدان مذهب نخواهند آمد.

وی گفت: حوزه علمیه قم باید تکانی بخورد و کسانی که از نظر علم به کمالی رسیدند، از نظر ولایت لازم است که شهر را ترک کنند و به تبلیغ بروند البته حوزه باید از اینها پشتیبانی کنند و شهریه بدهد./۸۲۲/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات