۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۳۲۴
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

تواضع مقابل مستکبران سبب شكست جامعه است

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در مقابل مستكبران نبايد متواضع بود، چراکه اين تواضع محكوم به شكست است؛ در فعاليت هاي نظامي هر اندازه ذليل تر باشي طرف مقابل خشونتش بيشتر مي شود و اگر مسؤولي اعلام كرد كه وضع كشور بد است تحريم و فشار طرف مقابل بيشتر خواهد شد.
دکتر کبگانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر منصور كبگانيان امروز در جمع راهپیمایان روز قدس در بوشهر با اشاره به روز جهانی قدس گفت: در عصری به سر می بریم که ظلم و استکبار در جهان وجود دارد و اگر انقلاب اسلامی ایران نبود مساله فلسطین تمام شده بود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه دنيا در حال تبديل شدن به دهكده كوچك است كه بايد نخست كدخداي آن را شناخت تاکید کرد: در مقابل مستكبران نبايد متواضع بود، چراکه اين تواضع محكوم به شكست است؛ در فعاليت هاي نظامي هر اندازه ذليل تر باشي طرف مقابل خشونتش بيشتر مي شود و اگر مسؤولي اعلام كرد كه وضع كشور بد است تحريم و فشار طرف مقابل بيشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با ارتباط ایران با جهان دو نوع نگرش وجود دارد، اظهار داشت: نگرش نخست انفعالي است كه ابعاد مختلفي دارد و دشمن با نفوذي هاي خود كه در كشور دارند به صورت خزنده كار خود را انجام مي دهد؛ زبان انگليسي را اگر كسي با اين هدف بياموزد كه انقلاب اسلامي را صادر كند خوب است اما آيا مدارس ما بدين گونه است؟

كبگانيان با اشاره به پروژه ها و طراحی های خطرناک غرب برای کشور اظهار داشت: سند 2030 نمونه ای از این طرح های خطرناک است آنها طراحی های کلانی همچون قانون اساسی کل جهان را انجام داده اند و نیز قبلا طرح توسعه هزاره را داشتند که با شکست مواجه شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه غرب ١٧ طرح خطرناك دارد كه ايران فقط توانسته تا الان يكي از اهداف را لغو كند ابراز داشت: یكي از مهمترين اهداف غرب مساله آموزش بود كه رهبري ورود كردند و شوراي عالي آن را لغو كرد.

وی منافع ملي کشور مهم دانست و گفت: حفظ منافع ملی براي ما مهم است اما مهمتر از منافع ملي، منافع اسلامي است.

کبگانیان نگرش دوم در ارتباط ايران و جهان را اسلامي و فعال عنوان کرد و گفت: در نگرش دوم در حال حاضر ما شاهد جنگ هاي نيابتي هستيم و بدتر از ترورها جنگ اقتصادي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه در اسرائيل هزار مركز تحقيقات شيعه شناسي وجود دارد اظهار داشت:  اين بسيار خطرناك است آنان با همين مراكز تحقيقات داعش را به وجود آوردند.

كبگانيان با بیان اینکه بايد قدر استقلال را دانست خاطرنشان کرد:  آینده وخيمي و مسائل سختي در پيش است هرچند خداوند وعده پيروزي اسلام را داده اما بدون تلاش اين كار امكان پذير نيست.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به فرمان «آتش به اختيار رهبري» گفت: این فرمان يك فرمان كليدي بود و معناي آن اين است كه با شناخت كامل مكتب امام خمینی(ره) و تبعيت از ولي فقيه هر كسي در محدوده خود كار عميق نه صرفا احساسي انجام دهد.

وی افزود: «آتش به اختيار رهبري» به معنای هرج و مرج نیست بلکه در جاهایی که مسؤولان نمی توانند جوانان مستقیم ورود کنند بدین معنا که گروه های مختلفی از جوانان، علما بیکار ننشینند و به صورت منسجم عمل کنند.

کبگانیان جوانان را به بازخوانی وصیت نامه امام خمینی(ره) سفارش کرد و گفت: مکتب امام را باید شناخت چراکه این مکتب بر مبنای اسلام است./833/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات