۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۶۸۹
نماینده خبرگان رهبری: 

دستگاه قضایی ملجأ مردم و مظلومان باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به جایگاه قاضی و دستگاه قضایی در مبانی دینی گفت: دستگاه قضایی ملجأ مردم و مظلومان قرار گیرد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مسؤولان دادگستری، قضات و دادستان مراغه با گرامیداشت هفته قوه فضائیه اظهار داشت: شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی سند مظلومیت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و تاریخی شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و تشکیل قوه قضائیه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آن شهید والامقام یکی از پایه گذاران قوه قضائیه بود و توانست در آن مقطع حساس انقلاب در ایجاد دستگاه قضائی به عنوان یکی از قوای مستقل نظام نقشی مهم ایفا کند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی باید ملجأ مردم و مظلومان قرار گیرد، اظهار داشت: اهمیت کار قضات در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، دستگاه قضائی باید به عنوان حافظ منافع مردم و پاسدار مبانی و ارزش های نظام مقدس اسلامی نقش آفرینی کند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که دستگاه قضایی همواره در راه احقاق حقوق مردم تلاش های خستگی ناپذیری دارد، افزود: آرای قضات دادگستری همواره با استقلال کامل و به دور از حب و بغض‌های فردی، سیاسی، گروهی و جناحی صادر می‌شود، که این از ویژگی های مهم دستگاه قضایی در نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به جایگاه قاضی و دستگاه قضایی در مبانی دینی گفت: مبانی، مواد و آرای صادره از سوی دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران همه برگرفته از آیات الاحکام قرآنی و الهام یافته از آموزه های دین مبین اسلام، سنت رسول و سیره اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان این‌که قوه قضائیه ایران بر اساس مبانی و احکام اسلامی آرای خود را صادر می کند و از این جهت با دستگاه قضایی سایر کشورهای دنیا متفاوت است، تصریح کرد: توجه به استقلال قاضی در صدور حکم، رعایت اصل بی طرفی، عدل و انصاف، توجه به مبانی اسلامی در قضاوت ها و رعایت اخلاق بایستی همواره مورد توجه قضات باشد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کارکنان دستگاه قضائی باید عامل به اصول اخلاقی بوده و کرامت ارباب رجوع را مورد توجه قرار دهند، افزود: قضات دادگستری همواره در صدور رأی باید خداوند متعال را مد نظر قرار دهند و به دنبال جلب رضایت خلق الله باشند./203/935/ب1

ارسال نظرات