۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۰۷۷۳۸
امام جمعه تبریز:

مواد مخدر یک پدیده سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مواد مخدر از مصادیق تهاجم فرهنگی در برابر نظام اسلامی است، گفت: مواد مخدر بیش از جنبه اقتصادی یک پدیده سیاسی علیه انقلاب است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز در دیدار کارکنان شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه یکی از راه‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی ترویج مواد مخدر در میان جوانان است، اظهار داشت: باید مراقب جوانان بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن از راه تقابل نظامی و سخت به جایی نرسید، رویکرد فرهنگی و جنگ نرم را دنبال کرد، مواد مخدر یکی از شیوه های دشمن در این تقابل نرم و بی سر و صدا است که نسل جوان و آینده ساز کشور را نشانه رفته است و لازم است بیش از این مورد توجه باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تشکیل شورای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال 67 به دستور امام به معنای عزم جدی نظام اسلامی در تقابل با این پدیده شوم اجتماعی است، تصریح کرد: تقابل با مواد مخدر و قاچاقچیان آن به واقع تقابل با دست‌های پنهان استکبار است که نظام اسلامی آن را از اول انقلاب پیگیر بوده است.

وی با اشاره به شیوه‌های دیگری چون بی اعتقاد کردن جوانان به نظام اسلامی و مسؤولان نظام، نا امید کردن جوانان از آینده کشور و ترویج بی بند و باری، ابراز داشت: مواد مخدر از مصادیق شوم این مبارزه و تقابل دشمن است که جوانان ما را در آتش خانمان سوز خود می سوزاند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه استکبار جهانی یک پدیده شوم و فریب کار است که نه تنها با پدیده مواد مخدر مبارزه نمی کند، بلکه خود از عوامل گسترش آن است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را در راه مبارزه قاچاق مواد مخدر متحمل شده و اراده جدی خود را نشان داده است.

وی با اشاره به پدیده بی‌کاری و مشکلات معیشتی در میان مردم و جوانان، سرخوردگی اجتماعی و جدایی از خانواده را از عوامل بستر ساز ترویج مواد مخدر دانست و گفت: نظام اسلامی با تمام توان خود در برابر این پدیده شوم ایستاده است و اجازه نخواهد داد تا نسل جوان ما بیش از این گرفتار مواد مخدر شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی نیز در این راستا به وظایف خود در مبارزه قاطع با مواد مخدر عامل نیستند، تأکید کرد: این امر و کوتاهی سبب شده است تا آمار اعتیاد در جهان بیشتر شود، بنابراین این پدیده باید در دستور کار جدی سازمان‌های جهانی باشد.

وی با تأکید بر حضور فعالانه نهادهای فرهنگی در تقابل فرهنگی با این پدیده شوم، گفت: ائمه جمعه و جماعات استان در این فعالیت فرهنگی و پیشگیری از آن حضوری گسترده خواهند داشت./202/854/ب1

ارسال نظرات