۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۸۱۳۰
امام جمعه عجب‌شیر:

وحدت لازمه تعالی نظام اسلامی است

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که تمام تلاش دشمن برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان متمرکز شده است، گفت: وحدت لازمه تحقق تمدن اسلامی و عزت مسلمانان است.
حجت‎الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که دشمن به شیوه‌های مختلف درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، اظهار داشت: شایعه افکنی و ایجاد شبهه در اعتقادات اسلامی و دینی از جمله این شیوه های شوم استکبار برای ایجاد تفرقه است.

وی با بیان این‌که تمامی اهداف خصمانه دشمنان اسلام در تفرقه میان مسلمانان و نا‌امنی در منطقه حاصل می شود، خاطرنشان کرد: عدم ثبات و امنیت در منطقه به معنای امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی تعبیر می شود، به عبارت دیگر دسیسه دشمنان مسلمان‌کشی به دست مسلمان در منطقه است.

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که راه‌اندازی و حمایت از تروریسم افراطی و تکفیری در کشورهای مختلف با هدف تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: غرب به خوبی می داند که تنها در فضای تفرقه میان امت اسلامی می‌تواند برنامه‌های استعماری و استثماری خود را پیگیری کند.

امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که وحدت و اتحاد امت اسلامی در نقطه مقابل برنامه های شوم استکبار جهانی قرار دارد، گفت: همین وحدت در داخل کشورهای اسلامی نیز اهمیت بسزایی دارد، به یقین دشمنان اگر احساس کنند در داخل کشور تفرقه و چندقطبی حاکم است، به تحقق آرزوهای خود امیدوار خواهند شد.

وی با تأکید بر این‌که توطئه نفوذ دشمن در ساختارهای مختلف نظام نیز با هدف تفرقه طرح‌ریزی شده است، گفت: توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب برای ایجاد رخنه در میان مردم و مسؤولان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و در این راستا به دنبال جنجال‌آفرینی در مسائل مختلف داخل و منطقه ای هستند.

حجت الاسلام شربیانی شایعه پراکنی و ایجاد جنگ روانی را یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه به وحدت و همبستگی میان مردم و مسؤولان نظام دانست و گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب نیز اشاره کردند، دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند و با ایجاد اختلاف میان پیروان مذاهب، اقوام و گروه‌های مختلف تنها به دنبال اهداف شوم خود می باشند.

امام جمعه عجب شیر با بیان این‌که تشکیل و تقویت جریان های تکفیری و توطئه اسلام هراسی نیز به نیت گسترش سلطه غرب بر خاورمیانه بوده است، تصریح کرد: تاریخ انقلاب نشان داده ایران اسلامی همواره صلح‌طلب و حامی وحدت میان امت اسلامی بوده و از هرگونه تنش و تفرقه میان مسلمانان دوری می کند./۳۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات