۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۸۵۰۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

جذب ۲۵ طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه کارون، تمدید نام­ نویسی دوره تابستانه دارالقرآن ۱۴ معصوم، ارائه آموزش های قرآنی در مؤسسه قرآن و عترت تبیان و آغاز فعالیت نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در آبادان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رویوران، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون، در گفت وگو با رسا در اهواز با اشاره به اینکه مبلغه های مدرسه در ماه مبارک رمضان کلاس های قرآنی را برای بانوان شهرستان برگزار کردند، اظهار داشت: تفسیر قرآن، نکات تاریخی و اخلاقی به ویژه در زمینه سبک زندگی اسلامی از فعالیت های صورت گرفته در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری برای طلبه ها است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون افزود: اهتمام مردم عرب خوزستان به عید سعید فطر بسیار بالا است؛ از این رو طلبه های مدرسه نیز به خانه تکانی، خرید وسایل مورد نیاز عید، مراجعه به بازار و تهیه سفره عید فطر در هفته پایانی ماه مبارک رمضان مشغول شدند و ختم جلسات قرآنی را تا پیش از هفته پایانی ماه رمضان به پایان رساندند.

این مقام مسؤول با اشاره به گرمی بیش از حد هوا خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اذیت شدن طلبه ها برخی امتحانات نیمسال دوم تحصیلی پیش از ماه مبارک رمضان و برخی دیگر تا پایان خردادماه برگزار شد؛ دلیل دیگر زودتر از موعد برگزار کردن نیز حضور حداکثری طلبه ها در فعالیت های تبلیغی و ارائه آموزه های دینی در میان بانوان شهرستان بود.

خانم رویوران با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید ۲۵ طلبه پذیرش خواهند شد، ابراز داشت: در تابستان دوره دانش آموزی را با محوریت «ولایت، مباجث فرهنگی ـ عقیدتی، طرح اوقات فراغت» برای دانش آموزان خواهر دوره های راهنمایی و متوسطه شهرستان در مدرسه و با همکاری بسیج و حوزه علمیه برادران برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکثر پذیرفته شدگان مدرسه برای سال تحصیلی جدید مدرک دیپلم را دارا هستند؛ هر چند که برخی نیز تحصیلات دانشگاهی دارند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون با تشکر از همکاری های صورت گرفته ادارات و نهادهای شهرستان کارون جهت جذب طلبه ابراز داشت: بروشورهای جذب طلبه را در کانون های فرهنگی و قرآنی، مساجد، حسینیه ها و مدارس پخش کردیم و حتی طلبه های خواهر با حضور فیزیکی در مدارس دانش آموزان را به تحصیل در حوزه فراخواندند.

نام­ نویسی دوره تابستانه دارالقرآن ۱۴ معصوم اهواز تمدید شد

سیدجاسم موسوی، مدیر دارالقرآن ۱۴ معصوم(ع) ناحیه ۱ آموزش و پرورش با اعلام اینکه مهلت نام‌نویسی در دوره تابستانه این دارالقرآن به پایان رسیده است، افزود: به دلیل جذب بیشتر، این مهلت تا پایان هفته جاری پنج شنبه ۱۵ تیرماه تمدید شده است.

وی گفت: دوره تابستانه این دارالقرآن ویژه قرآن ‌آموزان ۵ سال به بالا تدوین شده و از ۱۷ تیرماه فعالیت خود را در رشته‌ های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در سه سطح مختلف آغاز خواهد کرد.

موسوی اظهار کرد: بیشترین تعداد قرآن ‌آموز در این دارالقرآن در مقطع تحصیلی ابتدایی مشغول به تحصیل هستند به همین دلیل استقبال از سطح یک رشته روخوانی و روانخوانی از دیگر سطوح این رشته بیشتر است.

مدیر دارالقرآن ۱۴ معصوم(ع) اهواز بیان کرد: مربیان این دارالقرآن با استفاده از مجموعه کتاب ‌های نسیم انس مطالب مورد نیاز را به قرآن ‌آموزان ارائه خواهند کرد.

وی در پایان گفت: علاقمندان جهت شرکت در این دوره‌ها می‌ توانند با شماره ۰۶۱-۳۳۳۳۲۳۹۰ تماس گرفته و یا به آدرس خیابان انقلاب، نبش پیشاهنگی، روبه ‌روی مسجد آذربایجانی‌ها مراجعه کنند.

ارائه آموزش های قرآنی در مؤسسه قرآن و عترت تبیان

صدیقه لویمی ‌اصل مدیر مؤسسه قرآن و عترت تبیان اظهار کرد: ثبت نام دوره‌ های تابستانه این موسسه قرآنی در دو بخش آقایان و بانوان از امروز ۱۰ تیرماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: این دوره‌ها شامل روخوانی وروانخوانی، دوره تلفیقی روخوانی و مفاهیم قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم سطح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی قرآن کریم، حفظ عمومی یک جزء قرآن کریم، تجوید عمومی قرآن کریم، آموزش روخوانی و تجوید (ویژه مقطع ابتدایی)، آموزش تدبر در جزء سی قرآن است.

لویمی‌ اصل گفت: پس از انجام مراحل ثبت‌نام کلاس های آموزشی در ماه جاری آغاز خواهند شد.

آغاز فعالیت نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در آبادان

فیصل خنفری، مدیر مدرسه شبانه‌ روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان اظهار کرد: نخستین دوره حفظ این مدرسه قرآنی از ۱۹ تیرماه آغاز می ‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند، افزود: کلاس‌ های آموزشی این دوره ۵۵ روز به طول می کشد و شرکت‌ کنندگان در مقطع سنی ۱۳ تا ۲۲ سال هستند که در این دوره ۵ روزه در کلاس‌های تفسیر و حفظ قرآن شرکت می‌کنند.

خنفری با اشاره به اینکه این دوره به صورت شبانه ‌روزی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شرکت ‌کنندگان پس از طی این دوره آموزشی که تحت تربیت قرآنی قرار گرفتند، در مصاحبه‌ نهایی این دوره شرکت می‌ کنند که طی آن محفوظات و اخلاق آنها ارزیابی می‌ شود.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان گفت:‌ استادان این دوره از سوی طرح ملی رحله اعزام می‌ شوند./9456/پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات