۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۸۸۲۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

پیشرفت هر کشور به کار، اشتغال و تلاش مردم بستگی دارد

حجت الاسلام عرب بافرانی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور بستگی به کار، اشتغال و تلاش مردم آن کشور دارد، افزود: با ایجاد امنیت برای همه سرمایه‌گذارانا, شاهد رونق اقتصادی در جامعه خواهیم بود.
کار

حجت‌الاسلام جواد عرب بافرانی، نماینده طلاب و فضلای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اولین قدم برای اشتغال‌زایی ارائه تعریف درست از کار است، ابراز کرد: رشد و توسعه هر کشور در ایجاد کار و تلاش و انجام زیرساخت های لازم در این زمینه است و پویایی هر کشور را می توان در میزان اشتغالزایی و درآمدزایی آن دانست؛ از این رو رهبر انقلاب بر این موضوع تأکید فراوان داشتند؛ بر مسؤولان اجرایی کشور نیز وظیفه است از کار و تلاش به خوبی تعریف ارائه کنند و مقدس شمرده شدن کار در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: در روایات داریم که اگر عبادات 10 جزء باشد 9 جزء آن کسب روزی حلال است، بنابراین اگر قداست کار در ذهن مردم ایجاد شود در جامعه بیکار نخواهیم داشت و همه به سمت کار حرکت می کنند.

حجت‌الاسلام عرب بافرانی با اشاره به اینکه کار فقط پشت میز نشستن در اداره و شرکت نیست، بیان کرد: امروزه بیشتر جوانان فکر می‌کنند کار تنها در اداره و شرکت‌ها است ولی این فکر اشتباهی است، جوان بایستی به این سطح فکری برسد که هر کاری را انجام بدهد و آن را دور از شأن خود نداند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه کارهای فرهنگی محدودی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، اظهار داشت: بایستی با انجام کارهای فرهنگی در رابطه با بحث اشتغال و همکاری همه نهادها با مردم زمینه کار کردن در جامعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عرب بافرانی افزود: با توجه به امکانات، سرمایه، منابع و نیروی انسانی که در کشور وجود دارد، این ظرفیت را داریم که در این حوزه موفق باشیم و برای جوانان شغل ایجاد کنیم، بنابراین با برنامه‌ریزی درست بایستی به این مسأله رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور بستگی به کار، اشتغال و تلاش مردم آن کشور دارد، افزود: بعد از فرهنگ‌سازی برای انجام کار و همچنین وحدت و همدلی دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه تشکیلات کشور و ایجاد امنیت برای همه سرمایه‌گذاران که با خیال راحت بتوانند سرمایه‌گذاری کنند قطعاً شاهد رونق اقتصادی در جامعه خواهیم بود./875/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات