۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۸۸۲۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

دفاع از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی رسالت امروز مبلغان دینی

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از تلاش های دشمنان کمرنگ کردن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: مبلغان دینی باید دفاع از آرمان های اغصیل و یر قابل تغییر انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از برنامه های مهم خود مورد توجه قرار دهند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با گروه های تبلیغی استان در ساری، با اشاره به رسالت مهم گروه های تبلیغی در ترویج صحیح دین در جامعه بر ضرورت گسترش فعالیت های تبلیغی این گروه ها در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ظرفیت و توان گروه های تبلیغی دارد، افزود: در شرایطی که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین استفاده می کند تبلیغ اسلام ناب یک ضرورت انکار ناپذیر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب لحظه ای برای تضعیف و ضربه زدن به این دین رحمانی دریغ نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاهد تلاش گسترده جبهه کفر علیه اسلام ناب و ارزش های دینی بودیم که با تلاش و از خودگذشتگی علما و بزرگان دینی شکست خورد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این تلاش های بدخواهانه امروز نیز به شیوه های مختلف دیگری دنبال می شود، تصریح کرد: امروز جامعه دینی به عنوان جبهه حق و باطل رسالت سنگینی در دفاع و حراست از اسلام ناب بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین دغدغه علما و بزرگان دینی در طول تاریخ را دغدغه دینداری عنوان کرد و با بیان این که علمای آگاه و بصیرت شیعه هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکردند، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ دینی ما در دفاع از اسلام ناب جان شیرین خود را نیز تقدیم بقای اسلام کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عزت و عظمت امروز اسلام ناب را مرهون تلاش های گسترده بزرگان دینی در صد سال اخیر دانست و تصریح کرد: اگر علما در برابر طراحی های خطرناک و فتنه انگیزانه جبهه کفر ایستادگی نمی کردند امروز از اسلام حقیقی خبری نبود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته اند نسخه جعلی از اسلام ناب را به جامعه امروز عرضه کنند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه های هدفمند تبلیغی در برابر کسانی که تلاش می کنند نسخه جعلی از اسلام را به جامعه جهانی عرضه کنند با همه توان و اقتدار ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار دفاع از اسلام ناب در جهان معرفی کرد و با بیان این که ایران اسلامی بیش از سه دهه است که با جبهه کفر و استکبار در حال مبارزه است، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل دفاع از جبهه حق همواره مورد تهدید و فشارهای جبهه کفر قرار می گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تهدید، فشار  تحریم های جبهه کفر علیه ملت ایران اسلامی هیچ گاه موجب عقب نشینی این ملت از آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی نشده است، خاطرنشان کرد: تحقق حاکمیت دینی در ایران یکی از مهم ترین عامل مخالفت و دشمنی نظام سلطه با ملت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که جبهه کفر به دنبال نهادینه کردن اسلام دروغین و آمریکایی در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: این توطئه خطرناک دشمنان با هوشیاری و بصیرت بالای امام خمینی(ره) با پایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید هر چه داریم برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی هزینه کنیم، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از دین و آرمان های انقلاب اسلامی یک رسالت مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ دین باید مستمر و پایدار باشد، افزود: تبلیغ مقطعی و فصل مباحث دینی و فرهنگی نمی تواند اثرگذار باشد و بسیاری از مواقع نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که باید تلاش کرد تا از ابزارهای روز در جهت تبلیغ صحیح دین بهره گرفت، خاطرنشان کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ دین در بخش های مختلف جامعه بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش روز افزون احکام دینی در جامعه هستیم، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین تنها در مسائل فردی خلاصه می شد، اما امروز شاهد فراگیر شدن مباحث دینی در جامعه هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که کسانی که دین را افیون ملت های می دانستند امروز به خوبی به نقش دین در رشد و تعالی جامعه پی برده اند، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره برخی گروه ها تحقق حاکمیت دینی در جامعه را عامل عقب ماندگی می دانستند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز گروه های تبلیغی در خط مقدم دفاع از دین در جامعه قرار دارند، تصریح کرد: خوشبختانه با ساماندهی گروه های تبلیغی برنامه های مناسبی در جهت فعالیت های تبلیغی صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از رسالت های مهم گروه های تبلیغی در مناطق  استقرار خود پاسخگویی مستدل و علمی به شبهات اعتقادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب برای تضعیف دین و انقلاب اسلامی شبهات بسیاری را علیه این دو اصل و رکن مهم ایجاد کرده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبهه زدایی در جامعه نیازمند تقویت بنیه علمی مبلغان دینی است، تصریح کرد: یک مبلغ دین در هر شرایطی باید مطالعه و علم آموزی را ادامه دهد چون در این مسیری که قدم برداشته ایم کسب علم پایانی نخواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که هر روز که می گذرد شیوه های جدید تبلیغی رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: اما در کنار همه این ابزار های مدرن تبلیغ نباید از ظرفیت بالای تبلیغ چهره به چهره، منبر و خطابه نیز غافل شد، چون این سه ابزار در عرصه تبلیغ دین یک اصل بلاانکار است.

استاد حوزه علمیه مازندران، فضای مجازی را یک ظرفیت مناسب در جهت تبلیغ دین معرفی کرد و با بیان این که مبلغان و گروه های تبلیغی در کنار بیان آسیب های این ابزار، نباید از ظرفیت بالای تبلیغی آن نیز غافل شوند، تصریح کرد: با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی باید از آن به عنوان یک ابزار مهم تبلیغی استفاده کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از تلاش های دشمنان کمرنگ کردن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید دفاع از آرمان های اصیل و غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از برنامه های مهم خود مورد توجه قرار دهند./۹۵۰/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات