۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۲۵۶
امام جمعه بابلکنار:

گفتمان ها در سایه اقتدار در سطح جهان باقی می ماند

امام جمعه بابلکنار گفت: گفتمان ها در سایه اقتدار در سطح جهان باقی می ماند و پندار دولت بی سلاح و پایان عصر موشک دور از شناخت درست از قواعد بازی جهانی است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امشب در حاشیه درس تفسیر خود در حسینیه مرکزی شهر مرزیکلا با اشاره به سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران از سوی آمریکا در خلیج فارس، گفت: آمریکا یکی از جنایت کارترین دولت ها و پایمال کننده حقوق بسیاری از ملت ها است و این دولت حق ندارد نسبت به حقوق بشر دیگر کشورها اظهار نظر کند.

وی افزود: شصت سال آوارگی مردم فلسطین و حمایت همه جانبه از رژیم جنایتکار صهیونیستی یک سند مشخص و بارز از ادعای پوچ آمریکا در خصوص حقوق بشر است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: کشتار 298 مسافر بی گناه هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگنده آمریکا و دادن مدال به عامل اصلی این جنایت بزرگ از سوی دولت آمریکا سند رسوایی کاخ سفید در موضوع حقوق بشر است.

وی آمریکا را تنها دولت استفاده کننده از بمب هسته ای در جهان بیان کرد و اظهار داشت: کشتار هزاران نفر در ناکازاکی و هیروشیما توسط بمب های هسته ای آمریکا یک جنایت برجسته علیه بشریت است و این دولت چهره خبیث و کریه ضد بشری خود را در زیر نقاب ادعای حقوق بشر پنهان می نماید.

حجت الاسلام بابائیان تصریح کرد: آمریکا با داشتن زندان های ابوغریب و گوانتانامو و هزاران زندانی بدون محاکمه با شدیترین شکنجه ها حق ندارد دیگر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم کند.

وی دنیای حقوق بشر آمریکایی را دنیای وارونه بیان کرد و گفت: در دنیای حقوق بشر آمریکایی دولت عربستان که امروز دستش به خون ملت های بیگناه منطقه از جمله بحرین و یمن و سوریه آلوده است، به عنوان مدیر حقوق بشر سازمان ملل معرفی می شود.

امام جمعه بابلکنار جمهوری اسلامی را امید مستضعفان جهان برای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و صهیونیست ها دانست و افزود: حقوق بشر تنها با احقاق حق مظلومان جهان و سرنگونی دولت های استکباری و ظالم دنیا محقق می شود و نظم آینده جهان با خیرش ملت های مستضعف محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن به ویژه آمریکا از حربه های مختلفی علیه نظام اسلامی برای ساقط کردن آن استفاده کرد اما این بار از حربه های ترکیبی و براساس روش گام به گام علیه ما استفاده می کند که تحریم های هسته ای، موشکی و حقوق بشری در این راستا است.

حجت الاسلام بابائیان خاطرنشان کرد: در طول حدود شش دهه گذشته نظم بین الملل از سوی غرب و شرق با موشک های بالستیک و دوربرد اتمی آمریکا و شوروی شکل گرفت اما این بار ملت های آزاده دنیا با الهام از نظام اسلامی نظم آینده جهان و سطح ارتباط جهانی را با تراز مقاومت خود شکل خواهند داد.

وی افزود: گفتمان ها در سایه اقتدار در سطح جهان باقی می ماند و پندار دولت بی سلاح و پایان عصر موشک دور از شناخت درست از قواعد بازی جهانی است زیرا منشا گفتمانی که برخلاف گفتمان غرب باشد در صورت نداشتن قدرت نظامی مورد تهاجم آن ها قرار می گیرد./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات