۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۹۲۹۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

شرکت ۱۳۰ طلبه لرستانی در جشنواره بانوی کرامت

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به شرکت ۱۳۰ طلبه خواهر در برگزاری جشنواره بانوی کرامت، گفت: آثار ارسالی طلاب در حوزه پژوهش با حضور اساتید در حال ارزیابی است.
پژوهش

زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری جشنواره بانوی کرامت، بیان داشت: فراخوان شرکت در جشنواره «بانوی کرامت» از اواخر اسفند سال گذشته در مدارس علمیه استان لرستان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ طلبه از مدارس علمیه خواهران لرستان آثار خود را برای ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند، افزود: آثار ارسالی شامل مقاله، وبلاگ، کرسی‌های آزاداندیشی، نشست های علمی و پژوهشی است.

صالحی در ادامه یادآور شد: آثار ارسالی با داوری 10 نفر از اساتید پژوهش حوزه های علمیه در مرحله بررسی و ارزیابی هستند.

وی با اشاره به ارزیابی آثار پژوهشی در دو مرحله، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست داوران ساختار و چکیده آثار راه‌یافته به مرحله بعدی را انتخاب خواهند کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان هدف از برگزاری جشنواره بانوی کرامت را  شناسایی طلاب با استعداد و توانمند برای انجام فعالیت های پژوهشی و جهت‌دهی به آثار پژوهشی آنان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ پژوهش و تحقیق بین طلاب از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره بانوی کرامت است.

صالحی در ادامه از راه ‌اندازی سامانه «سماح» خبر داد و گفت: در این سامانه آثار و فعالیت‌های پژوهشی طلاب  به روزرسانی می شود.

وی یادآور شد: از طریق سامانه سماح فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه به ‌صورت اتوماسیون به مراکز مدیریت برای سطح‌ بندی گزارش داده می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان پژوهش را زیربنای فعالیت های حوزه دانست و گفت: هدف از هدایت طلاب به سمت فعالیت های پژوهشی برای کاربردی شدن فعالیت طلبه ها و هدفمند شدن تحصیل و اقدامات پژوهشی آنان است./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات