۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۰۹۵۱۵
امام جمعه بندپی غربی:

دوقطبی سازی کشور در راستای منافع دشمن است

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به سخنان حاشیه ساز هر از چند گاه برخی از مسؤولان کشور، گفت: بیشترین منافع ناشی از دوقطبی سازی در جامعه نصیب دشمنان قسم خورده کشور می شود.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی شب گذشته در جمع طلاب بسیجی بابل در شهر خشرودپی بسیاری از انحراف ها در اسلام را ناشی از کج فهمی ها و دور شدن از نگاه امامان معصوم(ع) به مبانی دینی دانست و گفت: برداشت های غلط و انحرافی از مسائل استدلالی دین و نگاه به مسائل جاری جامعه که منطبق بر روش و سیره امامان معصوم(ع) نباشد، موجب تحجر و افراط می شود.

وی افزود: فرقه های گوناگون در اسلام ناشی از دور شدن از محور وحدت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) یعنی ریسمان ولایت اهل بیت(ع) است که ضربه های زیادی را ناشی از کینه توزی ها و اختلاف های زیاد در بین امت اسلامی پدید آورد.

استاد حوزه علمیه خوارج را نمونه بارز و مثال عینی انحراف در بین امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بذر انحراف های فکری خوارج در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) در افکار آن ها پدید آمد اما در دواران حکومت امیرمؤمنان(ع) گسترش پیدا کرد و در قالب یک گروه معارض و محارب در جامعه اسلامی علیه امام معصوم(ع) بروز یافت.

وی تأکید کرد: هر فرد و گروهی که افکار و رفتار خود را منطبق بر ولایت تنظیم نکند دچار انحراف می شود و هم در دنیا و هم در آخرت خاسر می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای آتش به اختیار شدن افسران جوان جنگ نرم در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: دستور آتش به اختیار حضرت آقا در حوزه فرهنگی در کشور است زیرا ایشان به شدت از وضیت فرهنگی کشور گلایه دارند.

وی ادامه داد: دستور آتش به اختیار به معنای هرج و مرج و رفتار دور از چهارچوب قانون نیست و این دستور معلول کوتاهی دستگاه های فرهنگی کشور در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان است.

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ در کشور، گفت: هشدارهای مقام معظم رهبری درباره تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان در طول دو دهه اخیر متأسفانه با عدم توجه و یک ساز و کار درست برای مقابله با این توطئه های دشمنان رو به رو شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری شعارهای سال را در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی نام گذاری فرمود و به صراحت در اولویت بودن مسائل فرهنگی بر دیگر حوزه ها از جمله اقتصاد تأکید نمودند اما متأسفانه هیچ برنامه مدون و اجرایی کاملی را برای ایمن سازی جامعه در مقابل حجم بالای توطئه های فرهنگی دشمنان شاهد نبودیم.

حجت الاسلام حاجی زاده خواستار حرکت جمعی گسترده در کشور برای سنگربندی در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن شد و خاطرنشان کرد: عده ای از مسؤولان و خواص در جامعه نه تنها به دنبال اصلاح دیدگاه های فرهنگی خود بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری نیستند بلکه شاهد تفسیرهای غلطی از دستور جهاد فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: جریانی در کشور به دنبال حاشیه سازی های رسانه ای به جای پاسخگویی به رفتار و تصمیم های غلط مدیریتی خود در کشور است و متأسفانه خواسته و ناخواسته در مسیر اهداف دشمن گام برداشته می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در فضایی که تمام کشور متحدانه از سیلی موشکی سپاه در مقابل داعش حمایت می کنند، جریانی همزمان با هجمه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سپاه، عده ای با عنوان هایی مانند دولت تفتگدار علیه این نهاد انقلابی و مدافع کشور به سخنرانی می پردازند.

امام جمعه بندپی غربی با بیان این مطلب که دشمنان ما با تمام قوا، به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند، گفت: منفعت عده ای در کشور در هرج و مرج کردن فضای جامعه و تعبیر مقام معظم رهبری دو قطبی کردن در کشور است که نهایت سود و منافع آن در راستای اهداف دشمن قرار می گیرد.

وی افزود: امروز کشور بیشتر از هر زمان دیگر به اتحاد، همدلی و هم بستگی در زیر سایه تبعیت از ولایت فقیه نیازمند است./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات