۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۵۶۷
امام جمعه موقت اهواز:

حمله به شخصیت سلمان فارسی حمله به حقانیت اسلام است

امام جمعه موقت اهواز با محکوم کردن اهانت به صحابه جلیل القدر، سلمان فارسی گفت: حمله و هتک حرمت به شخصیت حضرت سلمان فارسی حمله به حقانیت اسلام و آموزه های پیامبراکرم(ص) است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حجت الاسلام  والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با محکومیت هتک حرمت به سلمان فارسی صحابه عظیم الشان پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: اهانت به سلمان محمدی و فارسی را شدیدا و به طور جدی محکوم می کنیم، سلمان محمدی نقطه اشتراک همه دلدادگان به شعار توحید و یکتاپرستی است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: سلمان محمدی در واقع مورد عشق و محبت همه ایمان آورندگان به پیامبر اعظم(ص) و پرچمدار تشیع علوی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی درباره جایگاه والای شخصیت حضرت سلمان فارسی در میان اقشار مختلف مردم، ابراز داشت: حضرت سلمان افتخار همه ایمان آورندگان به رسول اکرم(ص) از همه ادیان، طوایف، ملت ها به ویژه ملت ایران با تمام اقوام و طوایف و همچنین اقوام زاگرس نشینی است که همواره عشق اهل بیت را مانند سایر اقوام کشورمان در دل دارند.

وی ادامه داد: بزرگترین درسی که سلمان فارسی از پیامبر(ص) آموخت و به ما یاد داد؛ درس استقامت و ولایت مداری و ایمان آوردن به امیرمؤمنان علی(ع) است، پس نتیجه می گیریم یکی سلمان فارسی از بهترین شاگردان درس آموز و از سوی دیگر یکی از بهترین آموزگاران مکتب پیامبر اکرم(ص) بود.

خطیب نماز جمعه اهواز با انتقاد شدید از هتک حرمت به سلمان فارسی، گفت: حمله و هتک حرمت به شخصیت حضرت سلمان فارسی حمله به حقانیت اسلام است و حمله به ویژگی های سلمان فارسی حمله به آموزه های پیامبراکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی خاطرنشان کرد: روایات بزرگان دین ما در کتب روایی معتبر درباره شخصیت عظیم حضرت سلمان بسیار زیاد است و در این باره محدث قمی در کتاب سفینه البحار روایتی را در باب شخصیت حضرت سلمان ذکر می کند که متحیر کننده و نشان دهنده آن است که سلمان فارسی چه جایگاه بالایی در نزد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در پیشگاه حق تعالی دارد.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: وای بر افرادی که دانسته یا ندانسته این شخصیت عظیم را مورد بی مهری قرار دهند و هر شخصی یا جریانی که در جهت تضعیف این شخصیت عظیم الشأن قدم بردارد در پیشگاه حق تعالی بی پاسخ است و خود را برای عقاب الهی آماده کند.

خطیب نمازجمعه اهواز تأکید کرد: امروز هر کسی و هر جریانی در جهت تضعیف پیوند تمدن ایرانی و آموزه های اسلامی و جداکردن این دو و در جهت تضعیف اتحاد قومیت ها به ویژه در خوزستان قهرمان قدم بردارد در راستای اهداف دشمن حرکت کرده است.

وی در پایان با درخواست از مقامات قضایی جهت رسیدگی به هتک حرمت به شخصیت عظیم الشأن صحابه پیامبراسلام(ص)، بیان داشت: از مقامات قضایی و امنیتی خواهانم که به طور جدی این هتاکی اخیر را پیگیری کنند و این اهانتی را که به مقدسات الهی شده بی پاسخ نگذارند و عاملان این اهانت باید پاسخگو باشند./۹۴۵۳/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات