۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۵۸۱
رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران مطرح کرد؛

برنامه ریزی برای معرفی زندگی و آموزه‌های اهل‌بیت در دهه کرامت

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از تهیه و انتشار سه کتاب مرتبط با زندگانی امام رضا(ع) حضرت معصومه(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع) خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در اختیار ائمه جماعت ۱۸۰۰ مسجد تهران قرار می‌گیرد.
صادق زاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام جواد صادق زاده با اشاره به اینکه برای هر مسجدی جهت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت مبلغ 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش ما با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این دهه، معرفی زندگی این بزرگوران است و معتقدیم که وقتی این بزرگان در جامعه معرفی می‌شوند، مردم با افکار، سیره و شیوه زندگی آنان آشنا می‌شوند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، ادامه داد: اگر جامعه ما شیوه زندگی را از معارف اهل‌بیت (ع) بیاموزند، بسیاری از هنجار شکنی‌ها و کاستی‌های جامعه نیز کاهش می‌یابند و به جای آن فضایل زیبای انسانی بر آن حاکم می‌شود.

صادق زاده تهیه و توزیع نرم‌افزارها، پوسترها و بسته‌های فرهنگی، در ارتباط با این بزرگواران را از دیگر اقداماتی برشمرد که در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت، جزو برنامه‌های اوقات فراغت مردم نیز محسوب می‌شود، زیرا که وقتی مردم در جلسات جشن، سرور و  مسابقات فرهنگی که در این ایام برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند، به نوعی به سیره اهل بیت (ع) عمل می‌کنند که فرموده‌اند "شیعیان ما در شادی ما، شاد و در عزاداری‌های ما، عزادار هستند» از این رو عمل به تاکیدات آنان در ترویج فرهنگ شادی در اسلام، یکی از رویکردها و برنامه‌های ما محسوب می‌شود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات