۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۵۰۹۷۳۶
امام جمعه تبریز:

دانشجو باید از جناح بازی های سیاسی دوری کند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر شناخت سیاسی و آگاهی در دانشجو، گفت: دانشجو باید آگاه ترین قشر جامعه باشد و از جناح بازی سیاسی دوری کند تا به روند توسعه علمی او خدشه وارد نشود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، عصر روز پنجشنبه در دیدار اساتید و مدیران دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره به نبرد نرم دشمن با نظام اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمن با یأس از تقابل نظامی تهاجم و نفوذ فرهنگی را در برنامه خود قرار داد.

وی با بیان اینکه 25 سال است رهبر معظم انقلاب خطر نبرد نرم را گوشزد کرده است، تصریح کرد: نبرد نرم دارای سختی و دشورای بیشتری نسبت به تقابل نظامی است، دشمن در تقابل نظامی مشخص است، اما در تقابل نرم بی سر و صدا و نا مشخص است و شناخت شیوه های دشمن بسیار دشوار است.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهبرد دشمن در شیوه نرم و تهاجم فرهنگی، تصریح کرد: دشمن با بد بین کردن جوانان نسبت به آینده و حاکمیت می خواهد آنها را نسبت به نظام اسلامی و کشورشان دلسرد کند، در این میان نقش دانشگاه ها بسیار برجسته و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه دشمن با ترویج بی بند و برای و مدگرایی در کنار اعتیاد می خواهد تا آینده کشور اسلامی ایران را دچار تشتت کند، ابراز داشت: در شرایط امروز می توان به جایگاه مسأله فرهنگ و فرهنگیان دست پیدا کرد، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان باید با شناخت و آگاهی وارد میدان مبارزه با دشمن در نبرد نرم شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم دانشجو باید نسبت به مسائل سیاسی و جامعه آگاه باشد به معنای ورود به جریانات حزبی و سیاسی نیست، بنابراین دانشجو باید آگاه تری قشر جامعه باشد تا بتواند جامعه را در ناملایمات هدایت کند و سره را از ناسره مشخص کند.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید بازیچه سیاسی باشد و لازم است بصیرت و شناخت سیاسی او کامل باشد، تأکید کرد: با نبود بصیرت شناخت مسیر درست از نادرست سخت است، بصیرت به معنای شناخت زمان و انجام کار به موقع است، باید دانشجو نسبت به مسائب دیروز و امروز کشور آگاه باشد و با آگاهی عمل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گرفتاری عده ای از مردم در فتنه 88 را در اثر نبود بصیرت وشناخت سیاسی دانست و گفت: با نبود بصیرت انسان ناخواسته در میدان دشمن و برای دشمن گام بر می دارد، دانشجو در کنار شناخت سیاسی و آگاهی نباید وارد جناح بازی سیاسی شود تا به رشد علمی او آسیب برساند./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات