۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۰۹۷۶۱
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت قوه قضائیه در عمل به مطالبات رهبری/ شهید بهشتی گوهر ناشناخته تاریخ

خطیب نماز جمعه تهران بر تقویت قوه قضائیه و رسیدن این نهاد به جایگاه واقعی اش در راستای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب که در هفته قوه قضائیه از سوی ایشان مطرح شد، تأکید کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران بر تقویت قوه قضائیه و رسیدن این نهاد به جایگاه واقعی اش در راستای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب که در هفته قوه قضائیه از سوی ایشان مطرح شد، تأکید کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه مطالبات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه را یادآور و متذکر شد: وظیفه دستگاه قضایی پشتیبانی از قانون، امنیت و احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع و کم کردن تجاوز متجاوزان و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.

وی با بیان اینکه چتر نظارتی قوه قضائیه باید بر همه امور گسترده شود نه اینکه بعد از وقوع جرم پرونده های قضایی آن را رو کند، از دیوان عدالت اداری خواست با رصد تخلفات صورت گرفته در ارگان های دولتی و ابطال مصوبات آن، اجحافی که به کارمندان دولت از طریق دولت می شود را رسیدگی کند.

آیت الله صدیقی گفت: انتظار است این قوه تقویت شود و جایگاه واقعی خود را پیدا کند و نسبت به اموری هم که حضرت آقا تذکر دادند مانند مسأله بورسیه ها که سال ها گذشت و تعدادی از این افراد مظلوم بودند و مکرر پیش ما آمدند و همه جا داد خود را بلند کردند، اقدام مؤثری انجام دهد.

وی تصریح کرد: قضات باید بدانند که در لبه آتش هستند، کسوت قضاوت جای جهت گیری، پارتی بازی و ملاحظه این و آن نیست، هم از لحاظ اشراف به قانون و هم اجرای قانون و رعایت اخلاق باید بدانند که خدا بشر را تکریم کرده و به بشر احترام گذاشته است و انسان ها ارزش دارند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مراقب باشید مراجعه کنندگان پشت در اتاق هایتان و جلو میزهایتان تحقیر نشوند، برای خود ابهت قائل نشوید که نتوانند حرف خود را آنگونه که باید بگویند، بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر آل سعود و آل خلیفه لعن فرستاد و با بیان اینکه آمریکا با آمدن به این کشورها تیغ ظلم اینها را تیزتر کرد، گفت: مردم یمن تحت سخت ترین شرایط اقتصادی و نظامی و وضعیت وخیم زندگی به سر می برند، گویا انسانیت مدفون شده است.

آیت الله صدیقی حقوق بشر را قلابی و حامی ظالم و مظلوم کش خواند و با یادآوری جنایت آل سعود که در عوامیه و شهرهای شیعه نشین با پشتیبانی آمریکا صورت می گیرد، ابراز کرد: جنایت هایی که در عربستان و آذربایجان در جریان است، در هیچ کشوری سراغ نداریم.

وی افزود: مردم آذربایجان در مراسم مذهبی خود آزاد نیستند و اجازه تعالیم قرآن را حتی در خانه خود ندارند، اما مجامع حقوق بشری خفه خون گرفته اند و صدای کسی بلند نمی شود.

امام جمعه موقت تهران اقدام های معاونت فرهنگی و معاونت پیشگیری قوه قضائیه را در رسیدگی به پرونده های قضائی مناسب ارزیابی کرد اما گفت که تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارند و باید اقدام های مناسبی برای پیگیری حقوقی و بین المللی در حمایت از مظلومان به ویژه وضعیت شیخ زکزاکی صورت دهند.

وی در ابتدای خطبه دوم یاد و خاطره آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر را گرامی داشت و گفت: مرحوم آیت الله بهشتی نه تنها در زمان خود مظلوم بود، بعد از شهادت هم گوهر ناشناخته ای است و به فرموده امام راحل «مظلومیت او از این باب بود که او را نشناختند و قدرش را ندانستند»./920/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات