۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۰۹۹۸۵

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

اعزام روحانیان به کانون‌های مساجد خراسان شمالی، برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای اساتید حوزه و آغاز دوره‌های آموزشی طلاب جدیدالورود عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اعزام روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم، به کانون‌های مساجد این استان برای مشارکت در اجرای طرح «آسمانی‌ها» خبر داد و اظهار داشت: هم‌زمان با تابستان و ایام اوقات فراغت، جمعی از روحانیون به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان برای سومین سال متوالی و ویژه طرح «آسمانی‌ها» (اوقات فراغت تابستان) به کانون‌های مساجد استان اعزام می‌شوند، افزود: این اعزام‌ها بر اساس تفاهم‌نامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

شیرازیان کانون‌های فرهنگی و هنری مدنظر برای حضور مبلغان دینی در شهرستان بجنورد را شمس الشموس، الغدیر، شهید رحیمی، شهدای شاهد، صافات، نرجس خاتون، شهید همت و سلمان فارسی و محبان الزهراء شهرستان اسفراین و قمر بنی‌هاشم شهرستان فاروج اعلام کرد.

برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای اساتید حوزه

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای اساتید حوزه و دانشگاه و دبیران پرورشی آموزش‌وپرورش خبر داد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای با محتوا و طرح درس‌های متناسب با هر جامعه هدف و در قالب دو سطح پایه و تخصصی برگزار می‌شود که جامعه هدف ما اساتید حوزه و دانشگاه و دبیران پرورشی آموزش‌وپرورش هستند.

وی افزود: طرح سواد رسانه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در قالب دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای با محتوا و طرح درس‌های متناسب با هر جامعه هدف در استان خراسان شمالی به اجرا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام ایزانلو ادامه داد: با توجه به عدم وجود سابقه چنین فعالیتی در استان و عدم وجود اساتید این حوزه، تمام مدرسین آن از قم، مشهد و تهران دعوت خواهند شد.

آغاز دوره‌های آموزشی طلاب جدیدالورود در شیروان

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان از آغاز دوره‌های آموزشی میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود در شیروان خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی طلاب جدیدالورود از امروز برای 45 نفر از طلاب برادر برای سال تحصیلی ۷6-9۶ با حضور اساتید مجرب حوزه، در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان آغاز شده است.

وی ادامه داد: مباحثی هم چون شرح وظایف و دستورالعمل‌های آموزشی و اجرایی، فقه، تجوید و صرف توسط مسئولان مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان در طی این دوره آموزشی تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای طلاب جدید پیش از ورود به حوزه، افزود: داوطلبان سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی در این دوره آموزشی حضور دارند.

آغاز اردوهای جهادی در مناطق زلزله‌زده

عبدالله امینی فر، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی از آغاز اردوهای جهادی در مناطق زلزله‌زده استان از امروز خبر داد و گفت: اردوهای جهادی از امروز 17 تیرماه در استان آغاز و تا 20 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام‌شده با بسیج سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور، پنج گروه جهادی متشکل از هزار دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های امیر کبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیر، امام صادق (ع) و صنعتی قم در مرداد و شهریورماه امسال به روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان اعزام می‌شوند.

امینی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان بسیجی مرد در زمینه‌های ساخت مساجد، مدارس، سرویس‌های بهداشتی، حمام و انبارهای علوفه دام همچنین دانشجویان بسیجی زن نیز در زمینه‌های تبلیغی و آموزشی در این روستاهای زلزله‌زده خدمت خواهد کرد./9314/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات