۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۹۹۷

تشریح فعالیت های فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام رستمی نیا به تشریح برنامه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در تابستان جاری پرداخت.
تبلیغات

حجت الاسم عباس رستمی نیا، معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در مناسبت های مختلف اعزام مبلغ و مبلغه را به مساجد، حسینیه ها، تکایا، روستاها و ادارات را داریم که توجه ویژه ای به امور فرهنگی به ویژه قرآنی دارند.

معاونت فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: حمایت از تشکل های مذهبی، انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی تبلیغی داشتیم و جلساتی را جهت توجیه مسائل آموزشی و هماهنگی بیشتر با این نهادها به ویژه با ائمه جماعات مساجد، مداحان، مبلغان و مبلغات و مسوولین این تشکل ها برگزار کردیم تا حمایت بیشتری را برای آنها در نظر بگیریم.

این مقام مسؤول ادامه داد: حمایت از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی ائمه جماعات را در برنامه داشته و داریم که به طور مطلوب ارزیابی شده است.

حجت الاسلام رستمی نیا با اشاره به اعزام مبلغ در تابستان، بیان داشت: مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی استان را جهت دوره تابستان و اوقات فراغت به شهرستان ها و روستاها اعزام می کنیم.

وی با اشاره به حمایت از مبلغان مستقر در مناطق محروم، گفت: روحانیان مستقر در مناطق محروم استان را از لحاظ حق الزحمه آنچه در توان اداره تبلیغات اسلامی است، حمایت کردیم.

معاونت فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات خوزستان با اشاره به فعالیت های مؤسسه های قرآنی، ابراز داشت: فعالیت مؤسسه های قرآنی سطح استان در قالب آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن برگزار شد و در طول تابستان به فعالیت ادامه می دهند.

حجت الاسلام رستمی نیا با اشاره به مطلوب بودن فعالیت مبلغان و مبلغات در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: حدود 1700 مبلغ و مبلغه در سطح استان در ماه مبارک رمضان نزدیک به 55 هزار نفر روز فعالیت تبلیغی داشتند و تبیین فضیلت های ماه مبارک رمضان، فضیلت های اهل بیت علیهم السلام به ویژه شخصیت امام حسن مجتبی(ع) که ولادت آن حضرت در این ماه بود، پرداختن به شخصیت حضرت علی(ع)، فضیلت شب های قدر و پرداختن به آسیب های اجتماعی که توصیه مقام معظم رهبری است، اهم فعالیت های مبلغان و مبلغات در این ماه عزیز بود.

وی در پایان گفت: پیش از ماه مبارک رمضان دوره آموزشی بیان احکام برای مبلغان و مبلغات برگزار شد و همچنین دوره تفسیر الولایه را در مقدمه ماه مبارک رمضان برای این عزیزان برگزار کردیم که در این ماه از مفسرین خوبی در سطح استان استفاده کردیم که در مجموع این فعالیت های تبلیغی برای مردم رضایت بخش بود./9453/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات