۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۲۱۷
امام جمعه تبریز:

دریافت عادلانه مالیات منجر به مشارکت عمومی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم جایگزین شدن درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دریافت عادلانه مالیات منجر به مشارکت عمومی می‌شود.
دیدار مدیران مالیاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که دریافت مالیات ارتباط مستقیم با آبادانی کشور دارد، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته بخش قابل توجه هزینه‌های اداره امور جامعه از محل مالیات است.

وی با بیان این‌که پرداخت مالیات وظیفه‌ای قانونی، شرعی و ملی است، خاطرنشان کرد: اگر این تفکر در جامعه حاکم شود که پرداخت به موقع مالیات موجب آبادانی کشور و رفاه حال مردم می شود؛ به یقین مردم خود مشارکت حداکثری در این عرصه خواهند داشت، البته در این زمینه باید فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم جایگزین شدن درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دریافت عادلانه مالیات منجر به مشارکت عمومی می‌شود؛ این‌گونه نباشد که کارمندان و کارگران قبل از دریافت حقوق ماهیانه مالیات پرداخت کنند، اما عده‌ای قانون را دور بزنند و مالیات ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی پرداخت مالیات را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای اداره بهتر امور مختلف کشور دانست و افزود: پرداخت مالیات باید به عنوان یک وظیفه ملی تلقی شود و عدالت در وصول مالیات از اهم امورات است و وصول مالیات باید همراه با تدبیر و مدیریت باشد.

وی شفاف‌سازی و تعمیق اعتماد میان مردم، کسبه و مالیات دهندگان با اداره کل امور مالیاتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از بهترین راه ها وصول مالیات توام با رضایت، فرهنگ سازی مالیاتی و اعتمادسازی در بین مردم و اهالی کسبه است و برای این کار، ارتباط با مردم و جامعه باید بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به جایگاه درآمدهای مالیاتی در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به درآمدهای نفتی است، در این زمینه بایستی درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای ناپایدار نفتی شود.

امام جمعه تبریز فروش نفت را از عوامل وابستگی کشور به تصمیم‌های بیگانگان در مجامع بین المللی دانست و گفت: افزایش تولید، رونق اقتصادی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان از عوامل ترویج فرهنگ پرداخت مالیات است، بایستی در این زمینه برخوردی عادلانه و بر اساس اطلاعات دقیق و آمارهای شفاف تصمیم گیری شود.

همچنین غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی در این دیدار به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و با بیان این‌که سهم استان در مالیات کشور حدود 5/2 درصد است، گفت: افزایش سهم مالیات در بودجه، با شناسایی منابع جدید مالیاتی و وصول و تحقق معوقات تامین می شود./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات